زیبایی

راهنمای خرید اسپری برنزه کننده

اسپری برنزه کننده

اسپری برنزه کننده چیست و چطور مصرف کنیم؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

برنزه کردن چیست

 

هنگامی که پرتوهای فرابنفش نور خورشید به پوست برخورد می کنند سلول های پوست به نام ملانوسیت را تحریک می کنند تا ماده ای به نام ملانین را که باعث ایجاد رنگ قهوه ای در پوست می شود تولید کنند. پاسخی که ملانوسیت ها برای محافظت از پوست در برخورد نور خورشید می دهند، تولید ملانین بیشتر در پوست می باشد که علاوه بر محافظت از پوست، رنگ قهوه ای یعنی برنزه را در پوست ایجاد می نماید.

برنزه کردن چیست

شکل 1. برنزه کردن چیست

در گذشته برنزه کردن مخصوص فصل تابستان بود اما در حال حاضر خیلی از دختران و پسرا ن به دنبال برنزه شدن پوست خود در طول سال می باشند. بنابراین روش های مختلفی برای برنزه کردن پوست با اشعات فرابنفش که UV نامیده می شوند اختراع شده است.

انواع روش های برنزه کردن

روش های برنزه کردن پوست شامل موارد زیر می شود:

  1. قرار گرفتن زیر نور آفتاب برای مدتی
  2. استفاده از سولاریوم یا دستگاه های برنزه کننده
  3. استفاده از محصولات شیمیایی برنزه کننده

ترکیبات اسپری برنزه کننده

یکی از ترکیبات به کار رفته در اسپری های برنزه کننده الکل می باشد که باعث می شود اسپری به ذرات خیلی ریز تبدیل شود و قابل استفاده گردد. اما این الکل به اسپری آسیب وارد می کند و باعث می شود که به شکل ترک ترک روی پوست دربیاید. بنابراین در ترکیبات این اسپری ها باید دقت کنید که الکل به کار نرفته باشد. علاوه بر این محصولات متنوعی با توجه به نیاز پوست خود می توایند در ترکیبات “اسپری برنزه کننده” پیدا کنید که آن ها را نام می بریم:

  • روغن نارگیل که به درمان آکنه کمک می نماید و در برابر باکتری ها از پوست محافظت می نماید.
  • روغن آرگان که باعث نرم کردن لکه های خشک می شود و پوست را مرطوب می سازد.
  • روغن زیتون که سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای مبارزه با آسیب های پوستی محیطی مناسب می باشند.
  • روغن جوجوبا که ضد التهاب و قرمزی ناشی از خشک شدن می باشد و به ترمیم پوست پرداخته و اگزما را کاهش می دهد.
  • روغن شاهدانه که ضد چین و چروک است و از پیری پوست جلوگیری می نماید.

انواع اسپری برنزه کننده

انواع اسپری برنزه کننده

شکل 2. انواع اسپری برنزه کننده

 

اسپری اتو برنزه فوری گارنی

اسپری اتو برنزه فوری گارنی با داشتن پیگمنت های رنگی که مشابه رنگ طبیعی پوست می باشند باعث تسریع رنگ دهی به پوست می گردند. این اسپری حاوی روغن جوجوبا برای نرمی و لطافت پوست می باشد که باعث برنزه شدن پوست بدون نیاز به قرار گرفتن در برابر آفتاب می باشد. این محصول بدون آسیب رساندن به پوست بعد از 2 الی 4 ساعت شروع به رنگ دهی می نماید و آن را برنزه می کند. مدت زمان ماندگاری آن به نوع پوست و تعداد دفعات استحمام بستگی دارد.

اسپری برنزه کننده اوریاژ

اسپری اوریاژ دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشد و به پوست رنگ یکدست و طبیعی می بخشد و به خوبی روی پوست پخش می شود.  این اسپری به دلیل داشتن ترکیبات برنزه کننده منحصر بفرد مانند دی هیدروکسی استون تنها بعد از 1 ساعت باعث ایجاد پوستی صاف و درخشنده و طلایی می گردد. همچنین در اسپری اوریاژ ترکیبات موثر وجود دارد که باعث افزایش تاثیرگذاری آن می شود تا هم رنگ برنزه پوست را افزایش دهد و هم سبب ماندگاری بالاتر آن گردد. این اسپری باعث افزایش تحمل پذیری پوست شده و 100 درصد غیر حساسیت زا می باشد.

اسپری برنزه کننده با SPF50

اسپری برنزه کننده با SPF50

شکل 3. اسپری برنزه کننده با SPF50

 

اسپری برنزه کننده ویشی با SPF50 دارای عوامل رطوبت رسان به همراه برنزه نمودن پوست می باشد که باعث جلوگیری از خشکی پوست شده و رطوبت مورد نیاز سلول های پوست را فراهم می نماید. همچنین دارای ترکیبات محرک ملانین می باشد که رنگ پوست را به سرعت به یک برنزه طبیعی و درخشان تبدیل می کند و در کنار آن سلامتی و شادابی پوست را نیز حفظ می نماید.  این اسپری دارای SPF50 می باشد و این به معنی این است که با بهره گیری از مواد محافظت کننده قوی از سول های پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند و پوست از آسیب های ناشی از اشعه UV در امان می ماند. این اسپری عاری از پارابن و مواد حساسیت زا می باشد، بنابراین برای استفاده توسط انواع پوست مناسب می باشد. در نهایت باید این نکته را ذکر کرد که اسپری برنزه کننده ویشی ضد آب می باشد و در برابر عرق  و تماس با آب دارای مقاومت می باشد.

اسپری برنزه کننده سی گل

این اسپری یک روغن آفتاب می باشد که توسط برند سی گل برای افرادی که تمایل به برنزه شدن پوست خود دارند تولید گردیده است و با توجه به حجم و کیفیت آن یک محصول مقرون به صرفه می باشد. از ویژگی های این روغن می توان به SPF6 آن اشاره نمود که علاوه بر برنزه نمودن پوست از آن در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می نماید. در این اسپری ترکیباتی مانند روغن نارگیل و عصاره هویج وجود دارد که باعث می شود رنگی طبیعی و تیره بر روی پوست ایجاد گردد. همچنین با داشتن ویتامین های A، Eو C به تغذیه و حفظ سلامت پوست می پردازد و با استفاده از ترکیبات مغذی خود از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می نماید. این روغن برای استفاده در کل بدن مناسب می باشد اما بهتر است از  اسپری مستقیم آن بر روی صورت استفاده نکنید. برای نتیجه گرفتن از این روغن، قبل از قرار گرفتن در مقابل آفتاب و یا بعد از شنا کردن آن را بر روی بدن خود اسپری نمایید.

اسپری برنزه کننده سی گل

شکل 4. اسپری برنزه کننده سی گل

روش مصرف اسپری برنزه کننده

  1. در مرحله اول ابتدا مقداری از اسپری را روی قسمتی از بدن تست کنید تا از واکنش ندادن پوست و حساسیت زا نبودن آن مطمئن شوید.
  2. حال باید پوست بدن خود را کاملا بشویید و با استفاده از لیف یک لایه برداری سطحی از آن انجام دهید همچنین آرایش صورت خود را نیز پاک نمایید. بعد از این کار بدن خود را کاملا خشک نمایید و مقدار کمی مرطوب کننده روی پوست خود ماساژ دهید.
  3. در این مرحله کار اسپری کردن پوست را از صورت خود شروع نموده و و به آرامی به طرف پایین بیایید. می توانید برای اسپری نمودن پشت از دوست خود کمک بگیرید. بعد از اینکه کارتان تمام شد دست های خود را بشویید.
  4. حال باید صبر کنید تا برنزه کننده خشک شود بنابراین حداقل 20 دقیقه منتظر بمانید و لباس نپوشید.
  5. دقت کنید که هر روز پوست خود را بسابید تا لایه برداری شود و سلول های مرده از پوست جدا شوند و تقریبا هر 3 روز یا 4 روز اسپری برنزه کننده را استفاده نمایید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *