سلامت بدن

کرم ترک پا چیست و چرا باید به سلامت پای خود اهمیت هیم؟

کرم ترک پا چیست و چرا باید به سلامت پای خود اهمیت هیم؟

کرم کف پا یکی از محصولات مراقبت از پوست است که مخصوصا در فصل گرما به آن احتیاج دارید. اگر می خواهید صندل بپوشید و یا پاهایتان برای ساعت ها در کفش می ماند، به مراقبت بیشتری از پا، احتیاج دارید. یکی از این راه های مراقبت از پاشنه پا، کرم ترک پا می باشد. در این مقاله می توانید با این کرم آشنا شوید.

کرم ترک پا چیست؟

 

کرم ترک پا چیست؟

کرم ترک پا کرمی است که شامل موادی مانند ویتامین های مختلف می باشند که برخی از آن ها عصاره گل و میوه می باشند که به تولید کلاژن در پوست پا کمک می کنند و باعث بهبود سریع ترک پا می گردند. علاوه بر این، کرم ترک پا باعث مرطوب و نرم نگه داشتن کف پا شده و پوست را تمیز و نرم می کنند. اگر از این کرم ها به درستی استفاده شود دیگر نگران ترک پوستی کف پا نخواهید بود.

ترک پا چیست؟

عوامل زیادی مانند سردی هوای زمستان و هوای سرد و خشک باعث ایجاد ترک هایی در پاشنه پا می شوند. اگر این ترک ها عمیق باشند و پوست پا نیز پوسته پوسته شود آنگاه در راه رفتن با دردهای دردناک مواجه خواهید شد. علاوه بر این اگر به ترک پا رسیدگی نشود ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. پس لازم است با دلایل ایجاد این نوع ترک های پا آشنا شوید.

دلایل ایجاد شدن ترک های کف پا چیست؟

استفاده از صابون و تمیزکننده های نامناسب: استفاده مداوم از صابون، به خصوص صابون هایی که با پوست شما سازگاری ندارند به مرور باعث خشکی پوست می شوند. این موضوع در پاشنه پا به دلیل شرایطی که دارد بیشتر از قسمت های دیگر بدن اهمیت دارد. شستن کف پا با استفاده از آب و صابون، روغن های محافظت کننده و چربی های مفید پوست را کاهش می دهد و در پاشنه پا خشکی ایجاد می کند که به مرور باعث ایجاد ترک می شود. از طرف دیگر در صورت رعایت نکردن بهداشت و نظافت پا به طور روزانه، باز هم خطر ابتلا به ترک پا وجود دارد. با تجمع میکروب ها و باکتری ها در کف پا نه تنها پوست پاشنه و کف پا ظاهری ضخیم و نامناسب پیدا می کند بلکه به تدریج باعث ضخیم و خشن شدن آن می گردد.

 

دلایل ایجاد شدن ترک های کف پا چیست؟

اگزما: یکی از بیماری های التهابی پوست اگزما است که بسته به شدت آن، مشکلاتی از جمله سوزش، خارش و خشکی های مزمن در پوست فرد به وجود می آید. اگزما یکی از بیماری هایی است که با ترک کف پا مرتبط است و در ورزشکاران و افرادی که کار سختی دارند بیشتر مشاهده می شود و نباید با ترک های ساده پوستی کف پا اشتباه گرفته شود.

عفونت های باکتریایی و قارچی: معمولا خشکی و ترک کف پا به علت های قارچی و میکروبی در سنین بالاتر رخ می دهد. به هر حال اگر پوسته پوسته شدن پوست پا به صورت غیر معمولی افزایش پیدا کرد و ناخن ها و پوست اطراف آن ها دچار التهاب و مشکلات شد احتمال ابتلا به عفونت قارچی وجود دارد.

بیماری های زمینه ای و ارثی: بیماری های مادرزادی  و ارثی مانند کراتودرمی، دیابت و تیرویید زمینه لازم برای ترک خوردن پوسته پاشنه پا را فراهم کند. علاوه  بر این کمبود ویتامین هایی مانند A و اسیدهای چرب مهمی مانند آلفا لینولئیک و گاما لینولئیک هم در ایجاد ترک پا نقش دارند.

کرم پا چه ویژگی هایی دارد؟

دارای خاصیت پوشانندگی قوی باشد.

یک کرم پای خوب خاصیت پوشانندگی قوی دارد به طوریکه کرم حتی با پوشیدن جوراب نیز به راحتی از روی پوست پا رد نشود و تا مدت ها بتواند روی پوست باقی بماند.

رطوبت رسانی بالایی داشته باشد.

ترکیبات یک مرطوب کننده قوی مانند AHA که در کرم ها موجود می باشد، هم به لایه برداری کمک می کند و هم رطوبت مورد نیاز لایه شاخی را تامین می کند.

دارای خاصیت جذب بالا می باشد.

کرم کف پا باید به راحتی بدون نیاز به ماساژ دادن کف پا، جذب گردد. در کف پا نیز احساس لیزی یا چسبندگی ایجاد نکند. کرم ترک پا باید بتواند مانع بروز مجدد ترک و خشکی کف پا گردد.

 

دارای خاصیت جذب بالا می باشد.

حاوی ترکیبات آنتی باکتریال باشد.

برخی از کرم های ترک پا در نواحی ای از پوست که به دلیل زخم یا سایش دچار تیرگی شده است کمک می کند تا این تیرگی رفع شود. علاوه  بر این برخی کرم ها دارای ترکیبات آنتی باکتریال هستند که از مبتلا شدن به عفونت در ترک ها جلوگیری می کنند.

مواد تشکیل دهنده کرم ترک پا

در کرم های ترک پا موادی وجود دارند که به طرز شگفت انگیزی روی ترک پا اثر می گذارند. در این قسمت برخی از آن ها را ذکر می کنیم.

  • اوره
  • لانولین
  • بنزین
  • گلیکولیک اسید
  • آلوئه ورا
  • کره شی
  • آلانتوئین
  • ال-آرژنین
  • دیمتکون

جلوگیری و از بین بردن پینه روی انگشتان پا

  • ساده ترین راه برای پیشگیری از ترک خوردن کف پا و لای انگشتان، چرب کردن روزانه پوست پا با وازلین و یا کرم ترک پا می باشد.
  • نباید از کفش پاشنه بلند و یا تنگ استفاده شود.
  • در هنگام خواب بهتر است کف پا با کرم مناسب ماساژ داده شود.
  • لای انگشتان نباید فراموش شود . خشک و چرب کردن این ناحیه ضروری می باشد. اگر فردی در طول روز مدت زیادی را روی فرش، موکت و … راه می رود، بهتر است در طول روز جوراب یا پاپوش بپوشد تا کف پای او با سطح زبر برخورد نداشته باشد.
  • ترک پا معمولا در خانم های خانه دار شایع است. به همین دلیل توصیه می شود اگر کاری باعث مرطوب شدن پای خانم ها می گردد، بعد از انجام آن با حوله نرم پا را خشک نمایید.

نکات مهم هنگام خرید کرم ترک پا

 

نکات مهم هنگام خرید کرم ترک پا

توجه به قیمت: ابتدا باید بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس به دنبال بهترین برند مناسب با بودجه خود باشید.

در نظر گرفتن نیاز پوست: باید وضعیت پوست خود را بررسی کنید و ممکن است تنها یک مرطوب کننده سبک برای پای شما کافی باشد.

کیفیت کرم: اگر کرم پا مرغوب باشد به سرعت جذب می گردد و اثر چربی از آن باقی نمی ماند.

مشخص بودن مواد تشکیل دهنده کرم: اگر محصولات تشکیل دهنده کرم روی آن مشخص نشده اند بهتر است از استفاده از آن خودداری کنید.

داشتن جوراب مخصوص: با پوشیدن جوراب می توان نتیجه بهتری از کرم گرفت. برخی برندها به همراه کرم ترک پا یک جوراب را نیز ارائه می دهند.

نظر کاربران قبلی: اگر به صورت آنلاین خرید خود را انجام می دهید بهتر است ابتدا نظر خریداران را مطالعه کنید که از رضایت دیگران اطمینان حاصل کنید.

منابع مورد استفاده

https://www.daraje.com/

http://www.jahannews.com/

http://orchidrasht.com/

https://porfroshtarin.ir//

https://www.totikala.ir

https://mootanroo.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *