سلامت بدن

محلول پاک کننده آرایش یا میلاسر واتر چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

محلول پاک کننده آرایش یا میلاسر واتر چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

با خرید بهترین نوع پاک کننده آرایش صورت می توان آرایش خود را به راحتی پاک کنید تا پوست کمی نفس بکشد. بعد از یک روز طولانی احتمالا حوصله پاک کردن آرایش خود را ندارید زیرا امروزه فرآیند پاک کردن آرایش فرآیند بسیار سختی است و اینطور نیست که در یک دقیقه بتوان همه آن را پاک کرد. در این مطلب می توانید درمورد پاک کردن آرایش مطالب بیشتری بیاموزید.

محلول پاک کننده آرایش چیست؟

 

محلول پاک کننده آرایش چیست؟

میسلار واتر نوعی پاک کننده صورت می باشد که به از بین بردن سبوم و ناخالصی های اضافی پوست کمک می کند و به پوست نرمی و زیبایی می بخشد. این محلول از میسل ها یا ذرات روغنی تشکیل شده است. این ذرات ناپاکی ها و کثیفی ها را از سطح پوست پاک می کند. میسلار واتر بسیار کامل است و می تواند انواع محصولات آرایشی از کرم پودر بیس گرفته تا آرایش چشم و ریمل را پاک کند و چربی اضافی صورت را از بین ببرد. مراقبت از پوست و پاک کردن آرایش معمولا به دو محصول جداگانه نیاز دارد اما میسلار واتر هر دو کار را به سادگی انجام می دهد.

عناصر تشکیل دهنده میسلار واتر چیست ؟

میسلار واتر از میسل ها، یعنی ذرات لیپیدی که به صورت سوسپانسیونی در آب معلق هستند، تشکیل شده است. میسل ها دارای هر دو ویژگی آب دوستی و آب گریزی می باشند و این به معنی این است که می توانند کثیفی، ناخالصی صورت و آرایش را از بین ببرند. ظاهر این محصول مانند آب خالص می باشد اما در هنگام استفاده از آن خواهید دانست که ترکیبات پیچیده تری دارد. میسل های موجود در میسلار واتر عملکردهای متفاوتی دارند از جمله اینکه می توانند به از بین بردن آرایش کمک کنند و پاکسازی و مرطوب کردن صورت را نیز انجام دهند. میسل مانند آهن ربایی عمل می کند که بدون اینکه به سابیدن شدید نیاز داشته باشد کثیفی، چربی و آرایش را از سطح پوست پاک می کند و بدون اینکه پوست را خشک کند به تمیز کردن و آب رسانی آن می پردازد. میسل ها آنقدر کامل هستند که می توانند آرایش های ماندگار مانند ریمل ضد آب را نیز پاک کنند.

 

عناصر تشکیل دهنده میسلار واتر چیست ؟

چه چیزی میسلار واتر را متفاوت می‌سازد؟

  • برخلاف پاک کننده هایی که به شکل فوم و یا لوسیون هستند میسلار واتر در ظاهر شبیه به آب است و نیازی به شستشو با آب ندارد.
  • برای استفاده از میسلار واتر باید از یک وسیله جانبی استفاده شود. به جای اینکه آن را مستقیما روی صورت خود بریزید آن را روی پدهای پنبه ای ریخته و بر روی صورت بمالید. در نهایت وقتی کارتان تمام شد می توانید آلودگی های صورت خود را روی پد پنبه ای مشاهده کنید.
  • میسلار واتر دارای فرمولاسیونی ملایم است که به پوست آسیب نمی رساند.
  • میسلار واتر به مرطوب شدن و آبرسانی پوست نیز کمک می کند.

از محلول پاک کننده آرایش برای چه نوع پوستی می‌توان استفاده کرد؟

یکی از معدود محصولاتی که برای انواع پوست حساس، معمولی، مختلط و چرب مناسب است میسلار واتر می باشد. این محصول با خاصیت پاک کنندگی ملایم و مرطوب کنندگی شناخته شده است که این ویژگی ها باعث شده است به یک محصول محبوب در سراسر جهان تبدیل شود. این محصول نه تنها برای پوست های حساس ملایم است بلکه در هنگام استفاده نیز به مالش شدید نیاز ندارد به همین دلیل است که به نواحی حساسی مانند پوست زیر چشم آسیب نمی رساند. از همه ویژگی ها مهم تر این می باشد که میسلارواتر برای همه نوع پوستی حتی پوست حساس مناسب است.

 

از محلول پاک کننده واتر برای چه نوع پوستی می‌توان استفاده کرد؟

نحوه‌ی استفاده از میسلار واتر چگونه است؟

برای استفاده از میسلار واتر باید پد پنبه ای را به میسلار واتر آغشته کنید و آن را روی پوستتان بکشید. این محصول برای تمیز کردن یا مرطوب نمودن پوست به آب نیاز ندارد. این محصول آرایشی تنها پوست را تمیز نمی کند بلکه آن را آبرسانی نیز می کند. اگر پوستتان مستعد آکنه می باشد میسلار واتر گزینه مناسبی برای شما می باشد. میسلار واتر بدون خشک کردن پوست باعث از بین بردن سلول های مرده می گردد. متخصصان پوست توصیه می کنند که بعد از مصرف هر بار ضد آفتاب بخصوص در تابستان،  از میسلار واتر استفاده کنید تا منافذ پوست باز شوند.

چه پاک کننده آرایشی برای صورت انتخاب کنیم

اگر برای تمیز کردن صورت خود از یک پاک کننده آرایش قوی استفاده کنید، می تواند پوستتان را تحریک یا حساس کند. برای انتخاب پاک کننده مناسب پوست خود باید نکاتی را رعایت کنید که آن ها را ذکر می کنیم:

  • نکته اولی که باید رعایت کنید این است که پاک کننده باید مناسب فصل باشد. ماه هایی از سال که آب و هوای معتدلی دارند و آلودگی هوا در آن ها کمتر می باشد باید از پاک کننده های سبک و ملایم در استفاده کرد درحالیکه در زمستان بهتر است از پاک کننده هایی که پایه روغنی دارند استفاده نمود.
  • در هنگام خرید پاک کننده صورت باید نوع پوست خود را بشناسید و پاک کننده مناسب پوست خود را خریداری نمایید. بر روی برچسب تمامی پاک کننده ها، اطلاعاتی در مورد محصول ذکر شده است که مشخص می کنند این محصول مناسب چه نوع پوستی است. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید برچسب روی محصول را بخوانید.
  • نکته دیگر در مورد بافت و نوع شوینده است. در افرادی که صورت خود را 2 بار در روز می شویند مهم می باشد که رابطه خوبی با محصول برقرار کنند. برخی افراد پاک کننده های ژلی را به محلول ترجیح می دهند و برخی نیز پاک کننده های کرمی را دوست دارند. پس در بین پاک کننده های مناسب پوست خود باید نوعی که دوست دارید را انتخاب نمایید.

استفاده نکردن از پاک کننده آرایش چه عواقبی دارد؟

 

استفاده نکردن از پاک کننده‌ آرایش چه عواقبی دارد؟

انواعی از ریمل ها و کرم پودرهای ضد آب وجود دارند که استفاده از آن ها برای خانم ها اهمیت بالایی دارد. زیرا به دلایل گوناگونی مانند مهمانی ها و یا بیرون ماندن چند ساعته نیاز دارند که آرایششان پاک نشود و آراستگی شان حفظ شود. برخی خانم ها هنگامی که به خانه بر می گردند آنقدر خسته اند که به پاک کردن آرایش خود اهمیت نمی دهند و به همان صورت به رختخواب می روند  و یا از شوینده های قوی مانند صابون که برای سلامت پوست عواقب بدی دارد استفاده می کنند. اگر بدون پاک کردن آرایش به رختخواب بروید عواقب بدی منتظر شماست که آن ها را ذکر می کنیم:

  • افزایش احتمال جوش زدن
  • کسل به نظر رسیدن چهره
  • ایجاد چین و چروک روی پوست و پیرتر به نظر رسیدن چهره
  • تشدید لک صورت
  • احتمال بروز عفونت پوستی
  • افزایش جوش، قرمزی و خارش صورت

منابع مورد استفاده

https://pezeshka.com//

https://maaag.net//

https://mootanroo.com//

https://www.digikala.com/

https://lafarrerr.com//

https://lafarrerr.com//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *