سلامت بدن

سرم ضد چین و چروک و ضد پیری + جوان ساز صورت

سرم ضد چین و چروک و ضد پیری + جوان ساز صورت

چین و چروک های سطحی پوست معمولا بعد از سن 30 سالگی نمایان می شوند که در افراد با صورت گوشتی و یا افرادی که پوست خشک دارند این علائم زودتر نمایان می شوند. سرم های ضد چروک با داشتن ترکیبات موثری مانند آنتی اکسیدان ویتامین سی به تحریک کلاژن و الاستین کمک می کنند و استحکام را به پوست بازمی گردانند.

سرم ضد چروک چیست؟

 

سرم ضد چروک چیست؟

سرم های ضد چروک یکی از انواع سرم ها هستند که به راحتی می توانند پوست را رطوبت رسانی کنند و از خشکی و چین و چروک جلوگیری کنند. سرم های ضد چروک حاوی مقادیر زیادی رتینول هستند که باعث نفوذ به بافت پوست و باز شدن چین و چروک آن می گردند. این سرم ها همچنین باعث افزایش چرخه سلولی، بازسازی و کمک به ترمیم سلول می گردند. پزشکان توصیه می کنند که از سرم های ضد پیری در طول روز استفاده نشود زیرا رتینول موجود در آن تحت تاثیر اشعه ماورابنفش باعث عوارض جانبی پوست می گردند. همچنین استفاده از این سرم ها در شب بهتر است زیرا شب زمانی است که برای بازیابی و ترمیم پوست مناسب است. سرم های ضد چروک از پیری زود رس پوست جلوگیری کرده و به آن شفافیت و زیبایی می بخشد. این سرم ها در برندهای مختلفی تولید می گردند که با توجه به ترکیبات موجود در آن و شناخت نیازهای پوست خود می توان آن ها را انتخاب نمود.

بهترین زمان برای استفاده از ضد چروک

برخی عقیده دارند که بهترین زمان استفاده از ضد چروک ها دهه 20 می باشد. برای درک این موضوع مراحل مراقبت از پوست به صورت زیر می باشد:

18 تا 25 سالگی: این دوره بهترین زمان مراقبت از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب و جلوگیری از آسیب به پوست می باشد. استفاده از ضد آفتاب هایی که SPF متوسط به بالا دارند، داشتن زندگی سالم و همچنین استفاده از محصولات مراقبت از پوست از جمله ضد چروک هایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند پیشنهاد خوبی می باشند.

25 تا 35 سالگی: در این دوره پوست به تحریک کلاژن سازی، آبرسانی و جلوگیری از ایجاد لک نیاز دارد. به همین منظور رتینول کمک رسان خوبی برای احیا و بازسازی سریع پوست می باشد.

35 تا 45 سالگی: در این دوره پوست به آبرسانی شدید، تحریک کلاژن سازی با استفاده از ماده فعال رتینول و در کنار آن استفاده از یک اصلاح کننده نقاط تیره بسیار نیاز دارد زیرا در این سن در پوست چین و چروک های خفیف ایجاد می شود و پوست به مراقبت بیشتری نیاز خواهد داشت.

 

بهترین زمان برای استفاده از ضد چروک

45 تا 55 سالگی: در این دوره چربی و رطوبت پوست بسیار کاهش پیدا می کند و این دو از عوامل اصلی بروز پیری در پوست می باشند، همچنین در پوست تغییراتی ایجاد می شود و سلول های مرده روی سطح آن قرار می گیرند. به همین دلیل باید از آبرسان ها، پاک کننده مناسب پوست و لایه بردار ملایم برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده نمود.

55 سالگی: از سن 55 سالگی به بالا روند خشک شدن پوست افزایش پیدا می کند و همین امر باعث افتادگی و عمیق تر شدن چروک پوست می شود. کلاژن سازی که در پوست انجام می شد متوقف می شود و چربی پوست از بین می رود. در این دوره به منظور بهبود وضعیت پوست و شاداب شدن آن، استفاده از آبرسان، ضد چروک قوی دور چشم، پوست صورت، گردن و ناحیه دکلته و حتی دست ها ضروری می باشد.

ترکیبات موثر سرم ضد چروک

ضد چروک ها معمولا حاوی موادی از جمله رتینول (ویتامین A)، کوآنزیم Q10، ویتامین C، پپتیدهای مس، اسیدهای هیدروکسی، آلفا اسید یا ALA، عصاره چای سبز، کینتین و ایزوفلاون هستند.

تاثیرات سرم ضد چروک

سرم ضد چروک تاثیرات فوق العاده ای روی پوست به جا می گذارد. این محصول از پیری پوست جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد پیری در صورت نمایان شود. سرم ضد چروک، چین و چروک دور چشم، کنار لب و … را از بین برده و آن ها را صاف و زیبا می کند. این محصول چین و چروک سایر نقاط صورت را از بین برده و باعث جوان تر شدن چهره می شود. سرم ضد چروک همچنین از بروز چین و چروک جدید جلوگیری می کند و زیبایی را به پوست می بخشد. باید دقت کنید که آثار سرم ضد چروک به سرعت اتفاق نمی افتد بلکه در طول زمان و طولانی مدت این آثار نمایان می شود. این محصول می تواند در دوره های یک ماهه یا چند هفته ای آثار خود را نمایان کند و باعث شفاف و درخشان شدن پوست گردد.

 

تاثیرات سرم ضد چروک

عوارض سرم ضد چروک

اگر سرم های ضد چروک اورجینال باشند عوارضی را برای پوست نخواهند داشت. اما گاهی اوقات ممکن است ترکیبات به کار رفته در محصولات پوستی باعث حساسیت در پوست ما گردند و با پوست سازگارنباشند. این حساسیت ها ممکن است به صورت خارش، قرمزی پوست و سوزش ظاهر شوند. البته باید دقت کنید که سوزش ممکن است طبیعی باشد زیرا هنگام استفاده از این سرم ها مقداری سوزش را احساس خواهید کرد اما اگر سوزش پوست ماندگار بود نشان از سازگار نبودن سرم با پوست می باشد و باید از برند دیگری استفاده نمایید.

بهترین مارک سرم ضد چروک

برخی از بهترین مارک های سرم ضد چروک شامل موارد زیر می باشند:

سرم ضد چروک با خاصیت لیفتینگ الارو:

در این محصول عصاره برگ کرفس وجود دارد که باعث سالم ماندن پوست شده و در دراز مدت زیبایی را به چهره بر می گرداند. کرفس حاوی ویتامین C میباشد به همین دلیل کرفس می تواند مشکلات متعدد دستگاه گوارش را برطرف می کند و به سلامت آن کمک می نماید. از ویژگی های این سرم می توان به مرطوب کنندگی،  نرم کنندگی آن، تقویت کننده، جلوگیری از شل شدن عضلات پوست، از بین بردن چین و چروک ها و مناسب بودن برای انواع پوست اشاره کرد.

سرم ضد چروک مدیلن:

 

بهترین مارک سرم ضد چروک

این سرم با تحریک پوست و ساخت کلاژن و آبرسانی قوی از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می نماید. سرم ضد چروک مدیلن حاوی ویتامین های A،  Eو C است که باعث می شود پوستی به لطافت برگ گل داشته باشیم.

سرم ضد چروک و سفت کننده پوست آردن سری Expert Age:

سرم ضد چروک و سفت کننده پوست آردن، سرمی است که دارای کارایی بالا است زیرا از این سرم می توان هم برای پوست صورت و هم پوست گردن استفاده نمود. برای استفاده از این  سرم ابتدا باید پوست صورت خود را شسته و سپس نم پوست را بگیرید، در نهایت سرم را به آرامی روی پوست ماساژ داده و اجازه دهید تا به صورت کامل جذب گردد.

منابع مورد استفاده

 

https://deterland.com/what-are-skin-serums/

 

https://darookhaneonline.com/dermaunique-intensive-anti-aging-serum

 

https://behnazar.com/%DA%A9%D8%B1%D9%85-%D8%B6%D8%AF-%DA%86%D8%B1%D9%88%DA%A9/

 

https://www.totikala.ir/%D8%B3%D8%B1%D9%85-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

 

https://sormedan.com/product/silcare-anti-wrinkle-and-hydrating-serum-40-ml/

 

https://www.digikala.com/mag/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B6%D8%AF-%DA%86%D8%B1%D9%88%DA%A9/

 

https://rogeh.com/product/%D8%B3%D8%B1%D9%85-%D8%B6%D8%AF-%DA%86%D8%B1%D9%88%DA%A9-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%82%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%88/

 

https://ayrinshop.com/140003080234/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *