سلامت بدن

ویتامین D3 چیست و اسپری خوراکی ویتامین D3 چه فوایدی دارد؟

اسپری خوراکی ویتامین D3

اسپری خوراکی ویتامین D3

اسپری خوراکی ویتامین د3 به عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک می نماید. این اسپری برای تعویق و کاهش آلزایمر، تقویت دندان ها و استخوان ها، بهبود عملکرد ماهیچه ها موثر می باشد. همچنین این اسپری برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی موثر می باشد.

ویتامین D3

ویتامین D3

ویتامین D و فواید آن برای بدن

تغذیه مناسب و داشتن یک رژیم درمانی مناسب یکی از عواملی است که در پیشگیری از مبتلا شدن به پوکی استخوان جلوگیری می نماید. روزانه 3 لیوان شیر برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری پوکی استخوان لازم است. ویتامین D نیز یکی دیگر از راه های پیشگیری از مبتلا شدن به پوکی استخوان می باشد زیرا این ویتامین در جذب کلسیم کمک می نماید. این ویتامین برای جذب کلسیم و فسفر ضروری می باشد به طوری که در نبود ویتامین D، کلسیم جذب بدن نمی گردد.

همچنین غدد پاراتیروئید برای انجام عملکرد خود به این ویتامین نیازمندند. این ویتامین در هنگام بارداری نیز برای رشد و تکامل طبیعی کودک مورد نیاز می باشد. همچنین این ویتامین برای جلوگیری از بیماری ریکتز ضروری است که در اثر کمبود آن در کودکان باعث تشکیل ناقص و غیر طبیعی استخوان کودکان، اختلال در مصرف کلسیم در بدن  و ضعف ناشی از آن می گردد.

ویتامین D چیست؟

ویتامین D3 از دو نوع ویتامین D می باشد که به صورت محلول در چربی می باشند و برای بدن ضروری می باشد. بهترین منبع دریافت این ویتامین نور خورشید و مکمل های حاوی ویتامین D3 می باشد. فواید ویتامین D3 برای بدن به شرح زیر می باشد:

  • پیشگیری از افسردگی
  • پیشگیری از سرطان
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • درمان بیماری های خود ایمنی
  • درمان بیماری های قلبی و عروقی
  • جلوگیری از زوال عقل، آنفلوانزا، دیابت از نوع 2

موارد مصرف اسپری خوراکی ویتامین د3

موارد مصرف اسپری خوراکی ویتامین د3

موارد مصرف اسپری خوراکی ویتامین د3

 

  • کمک به جذب کلسیم، فسفر و سایر مواد معدنی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد ماهیچه ها
  • حفظ سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها
  • کمک به حفظ سلامت دستگاه عصبی و به تعویق انداختن و کاهش علائم آلزایمر
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

چرا کودک شما به ویتامین D نیاز دارد؟

ویتامین D برای حفظ سلامتی بدن کودک مزایای زیادی داشته که آن ها را بیان می نماییم:

استخوان های قوی

اصلی ترین وظیفه این ویتامین در بدن حفظ کلسیم و فسفر در استخوان ها می باشد. اگر این ویتامین در بدن کودک کم باشد بدن کلسیم و فسفر را از طریق ادرار دفع می نماید که باعث کمبود این عناصر در بدن می گردد.

ایمنی قوی

این ویتامین ایمنی بدن را افزایش می دهد و باعث کاهش احتمال مبتلا شدن به بیماری خودایمنی می گردد.

نقش اساسی در تنظیم فشار خون

نوزادان با خطر کمتری در معرض مبتلا شدن به بیماری فشار خون هستند اما با این حال در اختیار گذاشتن ویتامین د به بدن آن ها باعث تنظیم فشار خون می گردد.

دلیل کمبود ویتامین D در کودکان

  • پوشیدن لباس هایی به رنگ تیره
  • عدم استفاده از غذاهایی که حاوی ویتامین د می باشند مانند ماهی، تخم مرغ، آواکادو
  • مصرف ناکافی از مواد مغذی
  • قرار نگرفتن در معرض اشعه آفتاب

ترکیبات اسپری خوراکی ویتامین D3

مقدار نام ترکیب
2.6 kcal Energy
10,98 kj Value
<0.001 g Protein
1,09 g Sugars
<0,001 g Fat
0 g Salt
5 mcg Vitamin D

 

روش مصرف اسپری خوراکی

بزرگسالان این اسپری را روزانه به مقدار 10 پاف به داخل دهان مستقیماً اسپری نمایند.

هشدار مصرف

  • این دارو را به دور از دسترس کودکان در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.
  • این محصول جهت درمان و پیشگیری نمی باشد و تنها مکمل غذایی می باشد.
  • افرادی که دارای بیماری خاص هستند یا تحت درمان قرار دارند و همچنین خانم های باردار باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایند.

اسپری دهانی موکوزامین

اسپری دهانی موکوزامین

اسپری دهانی موکوزامین

اسپری دهانی موکوزامین بزاق مصنوعی است که برای رفع مشکلات دهانی استفاده می شود. این اسپری، بزاق مصنوعی است که برای زخم های دهانی، درمان زخم های دهانی ناشی از شیمی درمانی، بهبود دردهای ناشی از التهابات دهان، لثه، آفت مناسب می باشد. بزاق در دهان با داشتن مواد خنثی کننده و بافر اسید و ایمنو گلوبولین محلول در آب به عنوان محافظ در برابر میکروب هایی که باعث عفونت لثه یا پوسیدگی دندان هستند، خشکی دهان و کاهش ترشح بزاق می شود جلوگیری می شود. این اسپری بدون بو و طعم می باشد و دارای قابلیت بلع است که برای مشکلاتی مانند خشکی دهان، التهاب دهان و زخم مناسب می باشد.

اسپری دهانی تروت

برخی مکان ها مانند هواپیما، ماشین، قطار و … که دارای دستگاه تهویه هستند که باعث خشکی هوا می گردند، فعالیت هایی مانند سیگار کشیدن، آواز خواندن، صحبت طولانی باعث خشکی و تحریک غشا مخاطی دهان و گلو می گردد. اسپری دهانی تروت با ایجاد یک لایه مرطوب فیزیولوژیک روی مخاط دهان و حلق شده تا مدت طولانی تری روی مخاط باقی بماند که این لایه مرطوب باعث می شود به عنوان یک محافظ در برابر محرک های خارجی باشد. همچنین به عنوان یک عامل کمکی در درمان عفونت های ویروسی مجاری تنفسی فوقانی مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید اسپری دهانی یا خوراکی ویتامین د3

سایت آنلاین دواسنتر این امکان را برای راحتی شما فراهم نموده تا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید و در هر شهری که باشید تنها با یک کلیک اسپری دهانی یا خوراکی ویتامین دی 3 را درب منزل دریافت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *