سلامت بدن

اسپری برنزه کننده راهی بی خطر برای برنزه شدن+ معرفی بهترین اسپری ها

اسپری برنزه کننده راهی بی خطر برای برنزه شدن+ معرفی بهترین اسپری ها

طبیعی ترین و ابتدایی ترین راه برای داشتن پوست برنزه، آفتاب گرفتن می باشد. اما انسان های امروزی پر مشغله تر از این هستند که بخواهند مدتی را در زیر نور آفتاب بگذرانند به همین دلیل محصولات مصنوعی برای برنزه کردن پوست به وجود آمدند که می توان از آن ها در هر زمانی استفاه نمود. یکی از این محصولات اسپری برنزه کننده می باشد. این اسپری ها می توانند در کمترین زمان بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورند به همین دلیل این اسپری ها یکی از محبوب ترین محصولات برنزه کننده می باشند.

اسپری برنزه کننده چیست؟

 

اسپری برنزه کننده چیست؟

اسپری برنزه کننده یک درمان زیبایی است که در آن گیرنده، تحت درمان محلولی که با پوست واکنش می دهد یک لایه برنزی روی پوست خود به وجود می آورد. این لایه رنگ به طور متوسط بین 4 تا 5 روز روی پوست باقی می ماند و در نهایت از بین می رود. برنزه کردن بدن با اسپری برنزه کننده حدود 20 دقیقه طول می کشد و روی پوست صاف اعمال می گردد. این اسپری ها با استفاده از دست و بدون نیاز به دستگاه، رنگ طبیعی برنزه را در 3 سطح ارائه می نمایند. اسپری برنزه کننده بی بو، بدون الکل، عطر، مواد نگهدارنده و برنزه کننده طبیعی هستند.

ویژگی های اسپری برنزه کننده

در هنگام خرید اسپری برنزه کننده باید به دنبال ویژگی هایی باشیم که این ویژگی های کلیدی، خرید یک محصول با کیفیت را تضمین می کنند. ویژگی هایی وجود دارد که در هنگام خرید اسپری باید به آن ها توجه کنید تا نتایج مثبتی را ارائه دهد. اگر اسپری برنزه کننده ای با ویژگی های زیر پیدا کنید احمال ابتلا به پیری زودرس پوست و از دست دادن انعطاف پذیری پوست خود را کاهش می دهید:

  • حاوی مرطوب کننده پوست باشد
  • مناسب با پوست شما انتخاب گردد
  • دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب باشد
  • به ترکیبات موجود توجه کنیم تا مناسب نیازمان انتخاب شوند
  • قدرت برنزه کنندگی مناسبی داشته باشد
  • در برابر نور خورشید از پوست محافت نماید

آیا اسپری برنزه کننده بی خطر است؟

اسپری برنزه کننده یکی از لوازم آرایشی محسوب می گردد که توسط FDA تایید شده و همین نشان از بی خطر بودن آن دارد. گزارش ها نشان می دهند که استنشاق DHA برای ما ایمن نیست، استنشاق آن در هنگام برنزه شدن تقریبا غیر ممکن می باشد. اما می توانید با رعایت اقدامات احتیاطی برنزه کنید. این کار تا زمانی که در آن زیاده روی نکنید از آفتاب گرفتن بهتر می باشد.

چگونه می توان برای اسپری برنزه آماده شد

 

چگونه می توان برای اسپری برنزه آماده شد

  • اگر در حال انجام جلسات اپیلاسیون هستید بهتر است آن را 12 ساعت قبل از اسپری کردن به پایان برسانید. زیرا این کار باعث می شود که منافذ پوست باز شوند و اسپری نمودن دقیقا بعد از اپیلاسیون باعث تحریک پوست می گردد. به خصوص کسانی که پوست حساس دارند ممکن است باعث قرمزی پوست و ایجاد ناراحتی در آن ها گردد.
  • قبل از برنزه کردن بهتر است لایه برداری انجام دهید. اسکراب پوست باعث می شود که سلول های مرده پوست از بین بروند و پایه ای برای چسبیدن برنزه روی پوست را ایجاد نماید.
  • پوست خود را مرطوب نمایید. از یک مرطوب کننده سبک برای این کار استفاده نمایید.
  • قبل و بعد از برنزه کردن پوست خود آب زیادی بنوشید. زیرا این کار باعث هیدراته شدن پوست و ماندگاری بیشتر برنزه بر روی پوست می گردد.
  • درک درستی از رنگ پوست خود داشته باشید زیرا همه رنگ های برنزه برای پوست شما مناسب نیست. باید رنگ مناسب پوست خود را انتخاب نمایید.
  • برنزه کردن دو روز طول می کشد تا جا بیفتد و رنگ واقعی خود را نشان دهد. بنابراین اگر برنامه ای دارید دو روز قبل برنزه نمایید.
  • برای ماندگاری بیشتر برنزه روی پوست خود بهتر است از دوش آب گرم خودداری نمایید.
  • بعد از برنزه کردن از رفتن به استخر و تمرینات ورزشی تا حداقل 12 ساعت خودداری نمایید.
  • اگر از وضعیت برنزه خود راضی نیستید به مدت 30 دقیقه در حمام آب گرم بمانید و خود را در لوسیون حمام غوطه ور نمایید. آب به روشن شدن رنگ برنزه پوست کمک می نماید.

هزینه برنزه شدن اسپری چقدر است؟

قیمت اسپری دارای رنج متفاوتی می باشد. انواع اسپری با کیفیت های متفاوت و برندهای گوناگون در بازار موجود است که هر کدام بسته به نوع کیفیت خود دارای قیمت های متفاوت می باشند. علاوه بر این قیمت اسپری برنزه کننده به محل زندگی شما نیز بستگی دارد. همچنین ممکن است برای برنزه شدن از افرادی کمک بگیرید و آن ها را به خانه بیاورید که هزینه کارتان بالاتر می رود.

نکات قهوه ای اسپری

 

نکات قهوه ای اسپری

Tanning Skin face portrait. Woman before and after tan spray

  • سعی کنید بدنتان بدون الکل باشد. الکل مانند یک ماده رقیق عمل می کند و آن را می گستراند. بنابراین در هنگام خرید اسپری برنزه کننده به ترکیبات آن دقت نمایید که بدون الکل باشد.
  • اگر این کار را در سالن آرایشی می خواهید انجام دهید بهتر است از قبل مکانی که در آن عمل برنزه کردن انجام می گیرد را بررسی نمایید. اگر دیوارها از رنگ های برنزه پوشانده شده بود نشان از مکان مناسب دارد.
  • اگر پوست خود را لایه برداری می کنید بهتر است از لوسیون خشک به جای لوسیون اسکراب استفاده نمایید زیرا روغن هایی که در این اسکراب ها وجود دارند تمایل دارند که ردی از چربی روی پوست باقی بگذارند. قهوه ای مایل به زرد خیلی سریع تر پاک می شود بنابراین استفاده از برس نرم ایده خوبی می باشد.
  • رنگ انتخابی در زمستان ها بهتر است رنگ های روشن تر و در تابستان ها تیره تر باشد.
  • از یک رنگ سبک استفاده نمایید تا اگر از آن راضی نبودید بتوانید با یک رنگ تیره تر به رنگ دلخواه برسید. همیشه تیره کردن راحت تر از روشن کردن پوست می باشد.
  • لباس های قدیمی خود را بپوشید زیرا احتمالا بعد از برنزه کردن لکه دار شوند.
  • اگر سابقه حساسیت با اسپری برنزه کننده دارید بهتر است قبل از استفاده در قسمت کوچکی از بدن خود آن ر تست نمایید.

جوانب مثبت و منفی برنزه کردن اسپری

جوانب مثبت و منفی برنزه کردن اسپری

جوانب مثبت:

برنزه کردن پوست در یک سالن آرایشی به درستی انجام می پذیرد.

به سرعت خشک می شود و لکه ها یا اثراتی را به جای نمی گذارد.

این اسپری های حاوی مواد مغذی مختلف می باشند که برای پوست مناسب اند.

در نهایت هزینه کمی را باید بپردازید.

جوانب منفی:

استفاده از لوسیون یا کرم ارزان تر از اسپری برنزه کننده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *