سلامت بدن

آدامس های بایودنت

آدامس های بایودنت

آدامس بایودنت (Biodent)

تاریخچه برند بایودنت

برند بایودنت یک برند تولیدی داخلی در زمینه آدامس می باشد. در زمان شکل گیری این برند و ورود آن به بازار، تیم تحقیق و توسعه ابتدا به مدت  2 سال روی تمامی ابعاد این محصول کار کرده و آن را مورد بررسی قرار دادند و به سفرهای متعددی به کشورهای پیشرفته دنیا پرداختند.

در نتیجه این تحقیقات و تلاش های فراوان تیم بایودنت توانست به فرمول منحصر به فردی برای تولید آدامس دست یابد. بایودنت با بهره گیری از با کیفیت ترین مواد اولیه از شرکت های معتبر دنیا،  آدامس هایی را تولید کرد که از نظر طعم و اسانس منحصر به فرد می باشند.

این محصولات با به کارگیری ترکیبات سازگار با محیط دهان و دندان، باعث از بین بردن باکتری های دهان، جلوگیری از پوسیدگی و مراقبت از دندان ها می باشند. آدامس های بایودنت تماما بدون شکر هستند و به جای استفاده از آسپارتام از شیرین کننده هایی که بر پایه سلامت تولید می شوند استفاده شده است.

بایودنت چه محصولاتی دارد؟

بایودنت جز معدود شرکت هایی است که تمرکز اصلی خود را روی تولید آدامس گذاشته است و به همین دلیل کمتر محصول مشابهی را می توان یافت که با آن رقابت کند. محصولات بایودنت پیش از تولید در 4 مرحله آزمایشگاهی از نظر کیفیت بافت، استاندارد فرمولی، ماندگاری طعم و آزمایش های میکروبی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا محصولات با کیفیتی تولید شود. محصولات بایودنت طبق زیر در چند دسته قرار می گیرند:

  1. دسته اول گروه دیلی: این دسته همانطور که از نامشان پیداست مناسب مصرف روزانه می باشند. ویژگی این محصولات داشتن رایحه و طعم قوی می باشد و با داشتن طعم های متنوع حس تازگی و طراوت را در دهان ایجاد می کنند که باعث می شود افراد تمایل بیشتری به استفاده از آن به ویژه بعد از غذا داشته باشند. این مکانیسم خود به سلامت دهان و دندان کمک می کند.
  2. دسته دوم در گروه طبیعی قرار می گیرند که از خواص مواد طبیعی بهره مند هستند. برای مثال آدامس کندر دارای خواص واقعی موجود در کندر است زیرا با پودر خالص کندر ساخته شده است.
  3. دسته سوم، گروهی به نام 2 در 1 می باشند که از ترکیب دو نوع طعم متفاوت تولید می شوند مانند آدامس موهیتو که در این دسته قرار می گیرد. بایودنت در این زمینه دارای خلاقیتی بی پایان می باشد.
  4. دسته چهارم، گروه ویتادنت می باشد. این محصولات حاوی ویتامین های مورد نیاز بدن می باشند که باعث می شوند با جویدن آدامس و بهره بردن از مزایای آن، به دریافت ویتامین از آن نیز پرداخته شود. از محصولات این گروه می توان آدامس ویتامین دی و ویتامین ث را نام برد.
  5. دسته پنجم گروه محصولات تخصصی مربوط به سلامت دندان می باشد. مصرف این محصولات با ترکیبات ویژه ای که دارند باعث کاهش باکتری های سطح زبان، سفیدی دندان، بوی خوش دهان و کاهش جرم بین دندان ها می شوند. محصولاتی مانند آدامس اکالیپتوس و دابل مینت در این گروه قرار می گیرند.

فواید مصرف آدامس

فواید آدامس

شکل 1. فواید آدامس

کاهش استرس و بهبود تمرکز

در یک آزمایش در سال 2011 مشخص شد که افرادی که در طول هفته به میزان 2 بار در روز آدامس مصرف کرده اند استرس کمتری نسبت به کسانی که آدامس مصرف نکرده اند، دارند. جویدن آدامس باعث می شود که سطح کورتیزول در بزاق دهان تغییر پیدا کند و تغییر این هورمون کاهش استرس را در پی دارد. پایین آمدن استرس به معنی آرامش بیشتر ذهن می باشد که در نتیجه می توان از تمرکز بهتری برخوردار بود.

رفع انسداد گوش

جویدن آدامس باعث یکنواختی فشار هوای داخل و خارج گوش و در نتیجه رفع مشکل انسداد گوش می گردد. عمل جویدن منجر به پاکسازی حفره های سینوسی و خروجی مایعات می شود، هم چنین باعث خروج آبی که در هنگام شنا یا دوش گرفتن به گوش وارد شده است می شود.

کمک به کاهش وزن

جویدن آدامس باعث می شود که با فریب دادن مغز، میل به خوردن غذا کاهش یابد بنابراین بدون مصرف کالری احساس سیری می نمایید. همچنین جویدن آدامس در میان وعده به جای تنقلات باعث کاهش وزن می شود. البته باید توجه نمود که از آدامس هایی که دارای میزان قند کم می باشند استفاده نمود تا مفید واقع شود.

درمان سوزش دل و هضم غذا

آدامس های با طعم نعنا و اکالیپتوس مناسب برای استفاده در هنگام سوزش دل می باشند. با جویدن آدامس بزاق دهان بیشتر ترشح می شود و این ترشحات باعث عبور راحت تر غذا از مری می شود. بنابراین معده برای هضم غذا به تولید اسید بیشتر نیاز ندارد و سوزش سر دل نخواهید داشت.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

همانطور که گفتیم جویدن آدامس باعث ترشح بزاق دهان می شود. گردش بزاق در دهان باعث می شود مواد غذایی و اسید باقی مانده از نوشیدنی ها پاک شوند. یکی از ویژگی های بزاق دهان این است که حاوی کلسیم و فسفات می باشد که به تقویت لثه کمک می کنند. پاک کردن تمامی این مزایا باعث می شوند که احتمال پوسیدگی دندان کاهش یابد.

تازه کردن نفس و جلوگیری از خشکی دهان

آدامس نعنایی یکی از بهترین گزینه ها برای تازگی نفس می باشد. بوی بد دهان به دلیل رشد باکتری در آن می باشد. به دلیل ترشح بزاق در هنگام جویدن آدامس غدد بزاقی تحریک می شوند و در نتیجه از بین رفتن این باکتری ها می شوند و بوی بد دهان کاهش می یابد.

تاثیر جویدن آدامس بر بهبود مشکلات روده

یکی از معمول ترین مشکلات بعد از عمل سزارین در خانم ها کاهش حرکات روده و مشکلات ناشی از آن می باشد. ایلئوس یکی از این مشکلات می باشد که عبارت از برگشت تاخیری حرکات منظم روده بعد از جراحی شکم می باشد که سه تا پنج روز طول می کشد.

جویدن نوعی تغذیه کاذب محسوب می شود که باعث تحریک هضم غذا شده و با تحریک عصب واگ باعث ترشح غدد بزاقی و کبدی می شود. علاوه بر این جویدن، غلظت پلاسمایی گاسترین، پلی پپتید پانکراس، نوروتنسین و ترشح آلکالن دوازدهه را بالا می برد. در نتیجه جویدن به طور مستقیم به وسیله آزادسازی هورمون ها و افزایش ترشح بزاق شیره پانکراس باعث تسریع بهبود ایلئوس که از مشکلات روده است، می شود.

ویژگی اصلی آدامس بایودنت

ویژگی اصلی ” آدامس بایودنت ” کمک به سلامت دهان و دندان ها می باشد. برای رسیدن به این هدف تمامی نمونه محصولات قبل از تولید از منظر ماندگاری طعم، آزمایش های میکروبی، کیفیت بافت و استاندارد فرمولی مورد آزمایش دقیق قرار می گیرند. این آزمایش ها چندین بار در ابتدا و در حین تولید انجام می گیرند. ترکیبات با کیفیت مورد استفاده در این آدامس ها، باعث از بین رفتن بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی و همچنین مراقبت از دندان می شود.

طعم های آدامس بایودنت

آدامس های بایودنت تماما بدون قند هستند و از شیرین کننده های سلامت محور در ترکیب آن ها استفاده شده است. در این آدامس ها از آسپارتام که در تمامی آدامس ها وجود دارد، استفاده نشده است. این ماده دارای مضرات بسیار زیادی برای بدن می باشد که خوشبختانه در برند بایودنت از این ماده استفاده نشده است. طعم های مختلف آدامس های بایودنت را می توانید در زیر مطالعه نمایید.

آدامس بایودنت توت فرنگی

آدامس بایودنت توت فرنگی

شکل 2. آدامس بایودنت توت فرنگی

 

آدامس بایودنت با طعم توت فرنگی دارای شیرینی ملایمی است و اسانس آن شبیه به آبنبات های بی کیفیت نیست. این آدامس دارای طعم چربی یا خامه ای نیست اما حس یک دسر لذت بخش و تمام نشدنی را منتقل می کند. از ویژگی های این آدامس این است که با دارا بودن زایلیتول باعث از بین رفتن جرم بین دندان ها می شود. این آدامس شیرین است اما آسیبی به دندان ها نمی زند و مضرات قند را ندارد. علاوه بر این با حل شدن در بزاق دهان باکتری های مضر را از بین می برد.

آدامس بایودنت هندوانه

آدامس بایودنت هندوانه

شکل 3. آدامس بایودنت هندوانه

 

طعم آدامس هندوانه بایودنت دارای یک ته مزه فوق العاده می باشد. تجربه کردن این طعم، رایحه ای را در خاطراتمان تداعی می کند. کیفیت اسانس این طعم به گونه ای است که نمونه مشابهی ندارد و طعم و بوی متفاوتی  را به دهان و حال فرد می بخشد. موفقیت این آدامس به دلیل طعم متفاوت و ماندگار آن می باشد.

آدامس کندر بایودنت

آدامس کندر بایودنت

شکل 4. آدامس کندر بایودنت

 

کندر گیاهی است که دارای صمغی با مزه گس و تلخ می باشد. بایودنت از پودر خالص این ماده در آدامس کندر استفاده نموده است و در نتیجه آدامسی با طعم جذاب و ته مزه تلخ ملایم را ارائه نموده است. جرات بایودنت را باید در تولید این محصول یافت. این محصول هم متمایز بودن بایودنت را اثبات می کند و هم ارزش غذایی بالایی را برای طولانی مدت به مغز می رساند.  پودر کندر استفاده شده در این محصول باعث گردش خون بهتر بین سلول های مغزی می شود. این گردش خون باعث تغذیه بهتر سلول های مغز شده و در نتیجه باعث جلوگیری از افت عملکرد و مبتلا شدن به آلزایمر می گردد. این آدامس تنها محصول موجود در جهان است که با استفاده از روغن گردو و کندر طبیعی تولید شده است.

آدامس بایودنت نعنا

آدامس بایودنت نعنا

شکل 5. آدامس بایودنت نعنا

 

طعم نعنا در آدامس، طعمی  بسیار آشنا برای اغلب افراد می باشد پس طبیعی است که بایودنت نیز این طعم را در ردیف محصولات خود قرار دهد. آدامس نعنایی بایودنت دارای رایحه نزدیک به نعنای ایرانی و با طعم شیرین می باشد. این آدامس ته مزه تلخ ندارد و در ترکیب با مواد غذایی بین دندان ها تغییر طعم نمی دهد. طعم آن دارای ماندگاری بالا می باشد و تندی زیادی ندارد. ازویژگی های این آدامس این است که باعث آرامش عضلات صورت می شود زیرا پخش اسانس آن در یک لحظه صورت نمی گیرد.

آدامس بایودنت دارچین

آدامس بایودنت دارچین

شکل 6. آدامس بایودنت دارچین

 

آدامس های دارچین بایودنت دارای طعمی ملایم و شیرین  از دارچین می باشند که به تدریج گرم و سوزاننده می شود. دارچین ادویه محبوب ایرانی ها می باشد که بسیاری از افراد فکر می کنند این ادویه به همراه شیرینی باعث ایجاد گرما و شادابی می شود به همین دلیل در اکثر دسرها به کار می رود. آدامس  دارچین بایودنت یک طعم اصیل ایرانی را ارائه می دهد.

آدامس بایودنت استوایی

آدامس بایودنت استوایی

شکل 7. آدامس بایودنت استوایی

آدامس استوایی بایودنت دارای بسته بندی رنگین کمانی است و یک طعم ترکیبی از میوه های استوایی موز، آناناس، انبه و هلو را ارائه می دهد. ترکیب این میوه های استوایی  باعث ایجاد یک طعم ترش و شیرین می باشد. ترکیب این طعم ها و تولید این طعم خارق العاده و جدید تقریبا یک سال زمان برده است و از خلاقیت های قدرتمند بایودنت می باشد.

آدامس بایودنت طالبی

آدامس بایودنت طالبی

شکل 8. آدامس بایودنت طالبی

آدامس بایودنت طالبی دارای طعمی ملس می باشد که با افزایش بزاق دهان باعث تمیز شدن دندان ها و باکتری های دهان می شود. شبیه سازی طعم طالبی کاری دشوار می باشد زیرا از ترکیب چند اسانس متفاوت به وجود می آید و اگر مقداریکی از این اسانس ها تغییر یابد رایحه طالبی مصنوعی خواهد شد به همین دلیل این محصول یکی از تولیدات پر جرات از بایودنت می باشد.

آدامس بایودنت اکاليپتوس

آدامس بایودنت اکاليپتوس

شکل 9. آدامس بایودنت اکاليپتوس

آدامس بایودنت اکالیپتوس یکی از آدامس های آرامش بخش بایودنت می باشد که از اسانس های ملایم و ترکیبی اکالیپتوس تولید شده است. این آدامس یک حس قوی و دلنشین را در فرد ایجاد می کند، به گونه ای که به محض چشیدن آن شروع به نفس کشیدن عمیق می کند. نوع رایحه اکالیپتوس به گونه ای است که دارای ماندگاری می باشد و حسی مانند سبکی شیرجه زدن در آب را تداعی می کند.

آدامس بایودنت نوشابه

آدامس بایودنت نوشابه بسیار خوشبو و دارای طعم فوق العاده نوشابه می باشد. این محصول به خوشبو شدن دهان و ترشح بزاق دهان کمک می کند.

آدامس بایودنت نوشابه

شکل 10. آدامس بایودنت نوشابه

 

سوالات متداول آدامس بایودنت

خط بریل حک شده بر روی درب آدامس بایودنت چه معنایی دارد؟

محتوای  خط بریل حک شده روی آدامس کندر و موهیتو بایودنت عبارت است از : “آدامس بایودنت-لبخند بزن”. این خط برای افراد کم بینا یا نابینا حک شده است که به راحتی نمی توانند بسته بندی، تبلیغات، نوشته ها و تصاویر را بخوانند. با لمس این خط، هموطنان لبخندی بر لب می نشانند و این آرزوی بایودنت است که برای قشری که کمتر مورد توجه قرار گرفته است فرصتی ایجاد کند که بتوانند لذت خواندن نام برند و نوع محصول مورد علاقه خود را تجربه کنند.

استانداردها و تاییدهای دریافتی بایودنت چیست ؟

برند بایودنت دارای گواهی های زیر می باشد:

  • گواهی کیفیت و اصول تولید از شرکت سو آر اس انگلستان
  • انجمن دندانپزشکی ایران

تاییدیه انجمن دندانپزشکی برای بایودنت و اهمیت این موضوع برای مصرف کننده چیست؟

مواد غذایی که با دندان ها و لثه در ارتباط هستند می توانند منجر به صدمه رساندن به دندان ها شوند. آدامس ها در عین داشتن سایز کوچک اما اگر ترکیبات با کیفیت لازم را نداشته باشند باعث پوسیدگی و جرم دندان و بد بویی دهان می شوند. بنابراین ترکیبات باید مطابق با استانداردهای بین المللی و سلامتی باشد. انجمن دندانپزشکی این مسئولیت را بر عهده دارد و با انجام آزمایش های کیفی در طول یک بازه زمانی یک ماهه تا یک ساله به رد یا تایید یک محصول می پردازد. با حساسیت مدیران و مسوولان بایودنت، این محصول توانسته از نظر اسانس های مورد استفاده، رنگ، بافت و ترکیبات استفاده شده تاییدیه انجمن دندانپزشکی ایران را دریافت کند.

منظور از آدامس بدون شکر چیست؟

آدامس های بدون شکر از نظر جذب قند کنترل شده هستند. این آدامس ها دارای شیرین کننده هایی هستند که طعم شیرینی را برای فرد ایجاد می کنند اما جذب بدن نمی شوند که به آن ها آدامس بدون شکر می گویند. آدامس های بایودنت نسبت به بقیه دارای شیرینی دو برابری می باشند  اما افزایش قند خون به طور جدی در آن ها کنترل شده است زیرا شیرین کننده های به کار برده شده در این آدامس ها دارای ساختار پیچیده تری می باشند که جذب قند آن ها در بدن به راحتی صورت نمی گیرد.

با سپاس از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله ” آدامس های بایودنت ” . با داروخانه دکتر خرسند در سایت دواسنتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *