زیبایی

کرم پودر اصل با بهترین قیمت

کرم پودر اصل

کرم پودر چیست؟

یکی از وسایل آرایشی در هر آرایشگاه کرم پودر می باشد. کرم پودر یک وسیله کاربردی است که باعث یکنواختی پوست و در نتیجه مرتب و بی نقص بودن آرایش می گردد. کرم پودر با ایجاد یک زیرساز مناسب برای آرایش باعث زیبایی و بهتر نشان دادن رنگ ها می شود. کرم پودر نه تنها برای بهبود رنگ پوست به کار می رود بلکه به ظاهر مناسب پوست و طبیعی نشان دادن آن نیز کمک می کند.

کرم پودر اصل

شکل 1. کرم پودر اصل

مواد تشکیل دهنده کرم پودر

مواد تشکیل دهنده کرم پودر باعث می شوند که کرم پودرها انواع فرم مایع، نیمه مایع و … را به خود بگیرند. در این قسمت لیستی از  انواع ترکیبات کرم پودر را ذکر می نماییم:

  • سیلیکون
  • گلیسیرین
  • آلفا هیدروکسی اسید
  • نگهدارنده ها
  • امولسیفایر
  • اسید گیلوکولیک
  • سرامید ها
  • لانولین

مزایای استفاده از کرم پودر

طبیعی نشان دادن پوست: با استفاده از یک پد یا اسفنج می توان کرم پودر را به صورت یکنواخت روی پوست پخش نمود و آن را بر روی گردن و ناحیه فک نیز به خوبی پخش نمود تا طبیعی تر به نظر برسد.

پوشش لک های زیاد و بزرگ: بعضی از پوست ها دارای لک های پوستی هستند که این لک ها با استفاده از یک کرم پودر پوشاننده مناسب می توانند پوشانده شوند و پوستی یکدست را به وجود آورند.

کوچک کردن بینی: برای کوچک نشان دادن بینی باید در قسمت هایی که قصد کوچک تر نشان دادن آن را دارید از کرم پودرهای کمی تیره تر استفاده نمایید. در بینی هایی که درای انحنا می باشند رنگ تیره را در کناره های بینی و رنگ روشن را در وسط بینی استفاده می شود. همچین می توان برای گودی چشم، صورت باریک، پوشاندن حلقه دور چشم، چانه عقب رفته نیز از کرم پودرهای روشن و تیره استفاده نمود.

 

 

پوشاندن جوش: جوش های روی صورت باعث کاهش یکنواختی پوست و زیبایی می شوند. بعضی از کرم پودرها دارای خاصیت پوشانندگی جوش می باشند که برای این کار مناسب اند. کرم پودرهایی که حاوی سالیسیلیک اسید می باشند مانع از مسدود شدن منافذ پوست می گردند.

معایب استفاده از کرم پودر

ایجاد جوش یا تشدید آن: از آنجایی که کرم پودر مدت بیشتری روی پوست  باقی می ماند نسبت به مواد آرایشی دیگر پوست را بیشتر در معرض جوش زدن قرار می دهد. پوست های مستعد باید کرم پودرهای مات یا فاقد چربی را انتخاب نمایند.

حساسیت: اگر کرم پودر نامرغوب باشد باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود. پس در این مور باید به فاقد پارابن، عطر، الکل و ضد حساسیت بودن آن توجه نمود.

ایجاد چین چروک: کرم پودر به دلیل اینکه روی پوست می نشیند ممکن است باعث بسته شدن منافذ پوست به خصوص در شب شود. به همین دلیل تنفس سلول ها را با مشکل روبرو می کند و باعث پیری آن ها و چین و چروک پوست می گردد.

قرمزی چشم: استفاده از کرم پودر در دور چشم باعث نفوذ آن به درون چشم می گردد و باعث قرمزی و حساسیت چشم می گردد که در بعضی مواقع آسیب های جدی به چشم وارد می کند.

بروز لک: برخی کرم پودرها به دلیل نامرغوب بودن از جمله رنگدانه های غیر طبیعی در کرم پودر باعث ایجاد لک بر روی پوست می گردند.

محافظت ضعیف در برابر نور خورشید: استفاده نکردن از ضد آفتاب به دلیل مقادیر کم ضدآفتاب در کرم پودر و یا ترس از به هم ریختن آرایش از تمدید آفتاب خودداری می کنند که این ها باعث آسیب رساندن نور خورشید به پوست می گردد.

اصول خرید کرم پودر

  1. در خرید کرم پودر توجه کنید که کرم پودر خریداری شده دارای مهر وزارت بهداشت باشد تا از بی ضرر بودن آن مطمئن شوید در غیر این صورت به پوست خود آسیب می رسانید.
  2. در انتخاب رنگ کرم پودر به رنگ پوست خود توجه نمایید که نه زیاد روشن تر و نه زیاد تیره تر از پوستتان باشد. بهتر است رنگ کرم پودر یک تا دو درجه از پوستتان روشن تر باشد.
  3. در هنگام خرید کرم پودر به جنس و نوع پوست خود دقت فرمایید تا با انتخاب غلط به پوست خود آسیب نرسانید.

انواع کرم پودر

انواع کرم پودر اصل

شکل 2. انواع کرم پودر اصل

کرم پودر فشرده: این نوع کرم پودر دارای بافت و پوشش سنگینی می باشد که برای مراسم های طولانی مناسب می باشد. این کرم پودر به وسیله یک اسفنج یا پد مرطوب باید مورد استفاده قرار گیرد تا نتیجه بهتری روی پوست داشته باشد.

کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست: کرم های مرطوب کننده برای همه افراد مناسب است و به آبرسانی پوست می پردازد که در دو مدل رنگی و ساده موجود می باشد.

پن استیک: این نوع کرم پودر بیشتر برای پوشش دادن آکنه و جای جوش و لکه های قرمز به کار برده می شود.

فون مایع: این نوع کرم پودر یک پوشش طبیعی و یکدست ایجاد می کند و استفاده از آن آسان می باشد به همین دلیل پرفروش ترین و متداول ترین نوع کرم پودر برای استفاده در بین خانم ها می باشد.

تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی

تشخیص یک نمونه اصل کرم پودر از نمونه تقلبی آن کمی سخت است زیرا نمونه های تقلبی کرم پودرها در بازار زیاد شده اند. در اینجا چند مورد از نکته های تفاوت کرم پودر اصل و تقلبی را بیان می کنیم:

قیمت: یک کرم پودر اصل معمولا دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه تقلبی آن می باشد.

ظاهر: کرم پودرهای اصل دارای بارکد بر روی بسته بندی آن می باشند و همچنین بعد از مدتی دچار تغییر رنگ نمی شوند.

مدل پک و بسته بندی: نوع بسته بندی یکی از تفاوت های بین مدل فیک و اصلی کرم پودر می باشد. اگر بعضی بسته بندی ها دارای خش و یا معیوب بودند نباید گول بخورید زیرا برندهای معتبر دارای بسته بندی های با کیفیت و بدون هیچ ایرادی می باشند.

تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی

شکل 3. تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی 

پلمپ بودن: کرم پودر اصل به صورت کاملا پلمپ می باشد و اگر به صورت کامل پلمپ نبود باید به اصل بودن آن شک کرد.

نوشته های روی جعبه: نوشته های روی بسته بندی کرم پودر اصل معمولا به صورت برجسته یا تورفتگی می باشند و به صورت چاپی نیستند و به راحتی با ناخن پاک نمی شوند. همچنین نوشته های روی کرم پودر اصل صاف و مرتب هستند و حالت آشفتگی ندارند.

جنس شیشه: شیشه کرم پودرهای اصل بسیار با کیفیت است و از یک نگاه ساده مشخص است که جنس مرغوبی دارد. اما کرم پودرهای تقلبی این کیفیت را ندارند و معمولا روی شیشه آن ها زایده هایی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *