زیبایی

همه چیز درباره پوست خشک

یکی از عوارضی که از داشتن پوست خشک برای شما ایجاد می‌شود پوسته پوسته شدن پوست و یا بروز و ظهور ترک‌های پوستی می‌باشد که به شدت آزاردهنده است. موارد مختلف و متعددی را که منجر به ایجاد آن و جدی شدن عوارض آن می‌گردد مورد بررسی قرار دهیم  تا بتوانیم به شما کمک کنیم که بهترین راه مقابله با ایجاد عوارض و مشکلات ناشی از پیدا کرده و از آن بهره ببرید.  

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علل ایجاد پوست خـ.شک و عوارض آن را با هم بررسی کنیم.  در بسیاری از موارد  داشتن پوسـ.ت خشک  طبیعی به نظر می‌رسد. در اولین گام به منظور بررسی چرایی ایجاد و پیدایش پوسـ.ت خشک این است که  علائم موجود در اندام‌های شما به طور دقیق توسط یک پزشک متخصص بررسی شود. گام دوم پس از یافتن دلایل ایجاد و بروز  عارضه پوست خشک چرایی یافتن از این عوارض و یافتن یک درمان مناسب می‌باشد. 

همه چیز درباره پوست خشک

 نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که خشکی پوست به عنوان یک مسئله رایج در میان مشکلات پوستی دیگر است و به یک محدوده سنی مشخص محدود نمی‌شود و شما ممکن است در محدوده‌های سنی مختلف  این بیماری دست و پنجه نرم کنید.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که داشتن پوست خـ.شک اگرچه  ممکن است بسیاری از انسان‌ها را مورد آزار قرار دهد و یا حتی بسیاری از مردم با آن به راحتی کنار بیایند اما در مواردی یافتن درمان برطرف کردن عارضه‌های ناشی از خشکی پوست شما را با  مشکل مواجه خواهد کرد.

اگر بخواهیم یک دسته‌بندی  دیگر در ارتباط با   موارد مرتبط پوستی  متفاوتی که   سبب ایجاد خشکی پوست می‌شوند اشاره کنیم  می‌توان به  پرکار و یا کم کار بودن تیروئید و یا نداشتن یک رژیم غذایی مناسب اشاره کرد. 

همونطور که می‌دانیم آن نرم بودن بافت‌های اندام‌های مختلف شما به میزان ذخیره حجم آب در آن انجام مرتبط است. از طرف دیگر می‌دانید اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دارای آب و هوای خشک بوده و رطوبت پایین را تجربه می‌کنید قطعاً یکی از دلایل اصلی ایجاد خشکی پوست برای شما همین آب و هوا خواهد بود چرا که در حقیقت در زمانی که شما در مواجهه با آب و هوای خـ.شک هستید میزان حجم ذخیره شده آب در اندام‌های مختلف شما کاهش یافته و سبب می‌شود که  خشکی پوست شما تشدید شده و عارضه‌های متعدد دیگری به وجود بیاید. 

بنابراین می‌توان گفت که هوای خشک داخل منزل و یا محیط کار به همان اندازه هوای بیرون ممکن است اثرات منفی برای پوست شما به ارمغان بیاورد. این روزها که درگیر هوای کثیف و آلوده در شهرهای بزرگ و کوچک هستیم گرما  کمک می‌کند که پوست شما احساس ناخوشایند خارش و خشکی داشته باشد. بنابراین اگر برای شما هزینه مطرح نباشد می‌توانید از یک دستگاه رطوبت ساز برای محل  کار و یا منزل  خود بهره بگیرید.  میزان درصد رطوبت مناسب بسته به عوامل مختلفی دارد که شما می‌توانید مناسب‌ترین درجه  را برای خود تنظیم نمایید. معمولا تنظیم رطوبت در میزان عددی ۳۵ تا ۵۰ درصد گزینه رایجی است.

نکته دیگری که  در حوره نتابج دقبق پزشکی می‌باشد و باید در ادامه این مقاله به آن اشاره کنیم آن است که زمانی که سطح لیپیدها  کاهش می‌یابد و حجمی از آب کافی برای عملکرد مناسب آنها وجود ندارد بیماری کمبود آب در بافت‌های بدن خواهد بود که به تبع آن عوارض جدی برای شما ایجاد خواهد شد.

اگر بخواهیم یک دلیل پیدایش دیگر پوست خـ.شک را  مطرح کنیم می‌توان به اختلالات ژنتیکی و یا ارثی اشاره کنیم که ماهیاک نام دارد  و در این بیماری شما با عارضه پوسته پوسته شدگی پوست دست و پنجه نرم خواهید کرد.

  قابل توجه است که خشکی پوست در حالت عادی دارای علائم خاصی نمی‌باشد  اما در زمانی که  خشکی پوست تشدید شود عوارض مختلفی شروع به پدیدار شدن خواهند کرد که باید بلافاصله با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا راه حل قطعی مشکل خشکی پوست شما را بررسی و ارائه کنند.

 در ادامه این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که شاخص‌های افرادی که بیشتر دچار خشکی پوست می‌شوند بر چه نقاط مشترکی تکیه دارند.

همه چیز درباره پوست خشک

افراد با چه ویژگی‌هایی بیشتر در مواجهه با بیماری خشکی پوست قرار می‌گیرند؟

برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.    معمولا افرادی که دارای پوست‌های تیره‌تر هستند و یا افرادی که از سیگار استفاده می‌کنند نسبت به افرادی که ای پوست‌های روشن‌تر هستند و یا سیگار مصرف نمی‌کنند بیشتر در معرض خطر خشکی پوست قرار می‌گیرند. علاوه بر این یک نکته مشترک که نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد سن شماست.  در حقیقت پس از افزایش سن و رسیدن به سطح سنی بیشتر از ۴۰ سال پوست معمولاً تولید میزان چربی خود را کاهش داده شما بیشتر در معرض خشکی پوست قرار خواهید گرفت. 

آیا مصرف داروها می‌توانند منجر به ایجاد خشکی پوست شوند؟

 در ادامه می‌خواهیم تعدادی از داروها را به شما معرفی کنیم که مصرف آنها بی‌تأثیر با بیشتر خـ.شک شدن پوست شما نمی‌باشد. استفاده از داروهای ملین و  یا استفاده از داروهای کاهش دهنده فشار خون و همچنین استفاده از داروهای آنتی هیستامین سبب می‌شود که شما با خشکی پوست بیشتر درگیر شوید  چرا که در حقیقت با مصرف این داروها شما میزان سطح مایعات موجود در بدن خود را دچار اختلال خواهید کرد که نتیجه نهایی آن سبب می‌شود که خشکی پوست شما تشدید شود. 

در اینجا باید تاکید کنیم اگر دارای پوستی هستید که به شدت خـ.شک است و یا عارضه ‌های ناخواسته و دردآوری را تحمل می‌کنید بلافاصله با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید از گزند انواع و اقسام بیماری ‌های مختلف پوستی در امان هستید.

یک راه حل ابتدایی برای حل مشکل خشکی پوست چیست؟

 در اینجا می‌ خواهیم استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و یا نرم کننده ‌هایی که به منظور مرطوب کردن و یا نرم کردن پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند را به عنوان یک راه حل ابتدایی و کم هزینه برای حل مشکل خشکی پوست شما معرفی کنیم.  ممکن است پزشک مخصوص پوست برای شما ترکیبات یا کرم‌های دیگری را برای حل مشکل خشکی پوست شما در نظر بگیرد.  باید توجه کنید که همیشه خشکی پوست یک بیماری ساده و بدون علامت نیست و گاهاً ممکن است شما را با خارش‌های شدیدی همراه کند که حتی قادر به انجام فعالیت‌های روزانه خود نیز نباشد. عموم انسان ‌ها به محض مواجه شدن با چنین شرایطی  به سراغ مصرف آنتی هیستامین‌ها خواهند رفت. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از هیدروکورتیزون‌ها ماً باید تحت نظر پزشک مصرف شود می‌تواند سبب تسکین خارش‌ها شده و التیام بخشی  برای عارضه ‌های ناخواسته در سطح پوست شما  به سبب بیماری خشکی پوست باشد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که از مصرف صابون ‌های حاوی الکل در مواقعی که پوسـ.ت شما خـ.شک است به شدت پرهیز کنید چرا که سبب می ‌شود عوارض ناخواسته ناشی از بیماری تشدید شود. در اینجا لازم است اشاره کنیم که شست و شوی مداوم و یا برای مثال شستن مداوم دست‌ ها در زمانی که پوست شما خـ.شک است عارضه ترک پوسـ.تی و خشکی پوست را تشدید کرده و مشکل بزرگی برای شما ایجاد کند  لذا باید دقت کنید که هم   از صابون‌هایی که فاقد الکل هستند  استفاده کنید و همچنین در شست و شوی دستان خود زیاده روی نکنید تا علائم شما بهبود یابد

برای جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست نکته ای که باید همیشه به آن توجه داشته باشید میزان کم آبی بدنه بنابراین اگر متوجه کم آبی بدنتان شدید و یا  دچار خارش ‌های شدید و یا و خطوط‌ های زیاد بر روی پوست خود شدید بدانید که بدنتان کم آورد و باید این کم آبی را جبران کنید تا به بهبود شرایط خشکی پوست شما کمک کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *