زیبایی

راهنمای خرید و معرفی انواع براش آرایشی و کاربرد هر یک از آنها

راهنمای خرید و معرفی انواع براش آرایشی

براش آرایشی وسیله ای است که به کمک آن می توان زیبایی ظاهری را چند پله ارتقا داد. براش های آرایشی را مانند براش های نقاشی در نظر بگیرید. هر براش آرایشی دارای شکل، اندازه و هدف متفاوتی است. حتی اگر از بهترین محصولات آرایشی استفاده می کنید به ابزار مناسبی برای استفاده صحیح از آن ها نیاز دارید تا به ظاهر مطلوب خود نزدیک شوید.

براش آرایشی چیست

 

براش چیست

براش نوعی قلم مو، فرچه یا برس است که از یک دسته و مقدار زیادی پرز یا مو با تراکم بالاتر یا پایین تر ایجاد شده است.  براش های طبیعی دارای لطافت بیشتر و برای استفاده مناسب ترند اما خرید آن ها خیلی گران تر است و مقرون به صرفه نیستند و در برابر شست و شوهای چندین باره دوام نمی آورند درحالیکه دوام وماندگاری براش های مصنوعی بالاتراست و می توان به راحتی و به طور مکرر می توان آن ها را شست و شو داد. براش ها کاری می کنند که آرایش صورت روی چهره طبیعی جلوه کند. این وسیله نوعی وسیله بهداشتی نیز می باشد که کمک می کند دست کمتر با پوست تماس داشته باشد و به این ترتیب از مبتلا شدن به انواع آلرژی ها و جوش های پوستی جلوگیری می شود. به علت اینکه موهای براش های طبیعی نرم هستند از این براش ها برای پخش کرم پودرها و دیگر مواد آرایشی پودری استفاده می شود. اما برای کرم های مایع بهتر است از براش های مصنوعی استفاده کرد زیرا براش های طبیعی کرم را بیشتر به خود جذب می کنند.

جنس براش آرایشی از چیست

دسته این وسیله ها معمولا از پلاستیک، فلز یا چوب می باشد. موها یا پرزهای آن ها نیز از نوع الیاف های طبیعی یا مصنوعی می باشد. براش هایی که طبیعی هستند از پرزها و موهای حیواناتی مانند بز، سنجاب و سمورها ساخته می شوند اما جنس موهای براش های مصنوعی از نایلون و محصولات پلی استری می باشد.

در این بین برخی براش ها وجود دارند که به طور ترکیبی ساخته شده اند و موهای آن ها هم طبیعی و هم مصنوعی ساخته شده اند. این براش ها بیشتر برای مواد آرایشی ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند.

جنس براش از چیست

 

انواع براش آرایشی

براش کانتورContour Brush

کانتورینگ تکنیکی است که برای برجسته نشان دادن برخی قسمت های صورت استفاده می شود. کانتور صورت را باید با براش مخصوص انجام داد تا نتیجه نهایی خوب از آب دربیاید. براش کانتورینگ نرم و زاویه دار است که برای برجسته سازی قسمت هایی مانند گونه ها، فک یا پیشانی مورد استفاده قرار می گیرد.  بیشتر براش هایی که برای کانتورینگ استفاده می شوند سر زاویه دار و باریکی دارند که برای استفاده از آن تنها کافی است آن ها را در پودر بزنید و سپس آن ها را بتکانید سپس آن را زیر استخوان فک یا گونه قرار دهید و به طرف بالا بکشید.

براش هایلاتر(برجسته کننده) Highlight Brush

یکی از اکثر قلم موهای آرایشی که بسیار متفاوت به نظر می رسند براش هایلایت می باشد. شکل این نوع براش بادبزنی و دارای موهای نازک است که همین شکل باعث می شود که هایلایتر را به طور یکنواخت در قسمت بالای استخوان گونه خود پخش کنید. هایلایتر در حال حاضر بسیار محبوب شده است بنابریان اضافه کردن یک براش هایلایتر بسیار ضروری می باشد.

 

براش هایلاتر(برجسته کننده) Highlight Brush

براش رژگونه Blush Brush

قبل از اینکه استفاده از انواع براش آرایشی رایج شود، براش رژگونه در دسترس همه خانم ها بود و برای رژگونه زدن استفاده می شد. پس می توان گفت رایج ترین و راحت ترین براش، براش رژگونه می باشد. این نوع براش در سایزها و مدل های مختلف در بازار موجود است و می توان در اندازه دلخواه آن را تهیه نمود. این براش ها سر گرد و نرمی دارند. برای استفاده از آن ابتدا باید خط گونه را پیدا کنید. پس ابتدا با حالت خنده لب ها را کمی جمع کنید تا خط گونه نمایان شود. حال با براش مخصوص، رژگونه را از پایین گونه به سمت شقیقه و محل رویش موها بزنید.

براش کرم پودرPowder Brush

برس مخصوص کرم پودر در مدل های مختلف سر تخت، گنبدی، زاویه دار یا گرد وجود دارد اما در بین این اشکال، گنبدی برای این منظور بهتر است. این برس برای پخش کردن کرم پودر یا محصولات آرایش مایع یا کرمی روی پوست استفاده می شود تا پوشش دهی مناسبی را ارائه دهد.

براش کانسیلرConcealer Brush

براش کانسیلر می تواند به شکل سر تخت یا گرد باشد که با استفاده از آن می توان کانسیلر را به پوست زیر چشم زد و با براش آن را به خوبی محو کرد. این براش با سر کوچکی که دارد می تواند به راحتی گوشه های چشم و زیر مژه ها را بپوشاند، همچنین می توان کانسیلر را در چروک و خطوط ریز زیر چشم  محو کرد تا کانسیلر در زیر پوست تا خورده جمع نشود و باعث نمایان شدن چروک و خطوط نشود.

براش خط چشم Eye Liner Brush

خیلی از افراد به کشیدن خط چشم شیک و مرتب اهمیت زیادی می دهند. برس خط چشم خوش دست و کاربردی است که برای کشیدن خط چشم و حتی سایه زدن مناسب می باشد.

براش سایه چشم Eyeshadow Brush

این نوع براش دارای دندانه های نرم است که همین باعث می شود سایه زدن با این براش راحت تر باشد. براش سایه چشم نوعی براش آرایشی با تراکم بالا است که استفاده از سایه چشم را آسان می کند.

 

براش سایه چشم Eyeshadow Brush

براش لبLip Brush

با استفاده از براش لب می توان به خوبی به لب فرم داد و رژلب زد. براش لب با موهای ریز و نرم یکی از بهترین انواع براش برای کشیدن و پخش کردن یکنواخت رژلب است و باعث می شود که رنگی یکنواخت به لب ها داده شود. این براش یکی از پرکاربردترین براش  های آرایشی بانوان است و بهتر است هنگام خرید براش آرایشی آن را در ابتدای لیست خود قرار دهید. زیرا ست براش آرایشی بدون براش لب ناقص است.

براش برنزر Bronzer Brush

براش برنزر از نظر شکل به براش های محصولات پودری و رژگونه شبیه است با این تفاوت که سر آن ها کمی بزرگ تر و حتی متراکم تر است. دلیل این تفاوت این است که برنزر باید به صورت یکنواخت روی پوست پخش شود تا طبیعی به نظر برسد. اگر به صورت بیش از اندازه استفاده شود و یا به صورت مساوی روی تمام قسمت های صورت پخش نشود غیر طبیعی به نظر می رسد بخصوص اگر پوست روشنی داشته باشید.

منابع مورد استفاده

https://kharidekhoob.com/

https://www.shebreh.com/

https://www.kalaoma.com/

https://mootanroo.com//

https://banooyeshahr.com//

https://www.beytoote.com/

https://rangdoneh.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *