سلامت بدن

فیس براش چیست + انواع فیس براش پوست

فیس براش چیست + انواع فیس براش پوست

پاکسازی صورت به عنوان حساس ترین ارگان بدن که در معرض آلودگی و آب و هوا قرار دارد یک نیاز ضروری می باشد که باید در سنین مختلف به آن توجه شود. پاکسازی صورت با استفاده از ابزارهای مختلفی صورت می گیرد که یکی از آن ها فیس براش می باشد که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

فیس براش چیست؟

 

فیس براش چیست؟

“فیس براش” یک کلمه انگلیسی است که به معنی ابزار شست و شوی صورت می باشد. دستگاه فیس براش همان برس شست وشوی صورت است که به دو صورت برقی و دستی وجود دارد که برای استفاده توسط انواع پوست طراحی شده است. فیس براش تارهای مو نازک و ملایمی دارد که به عمیق ترین منافذ پوست دسترسی دشته و پوست را از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی تمیز می کنند. این ابزار با برس هایی که در قسمت سر آن نصب می شوند، با لرزش و چرخش آن ها می توان تمامی منافذ پوست را به صورت عمیق پاکسازی نمود. به همین دلیل حس استفاده از براش بعد از استفاده فوق العاده است. اگر صورت تنها با شوینده شسته شود ممکن است مقداری آلودگی در عمق پوست باقی بماند اما با استفاده از این ابزار می توان پوست را به صورت عمقی تمیز کرد.  استفاده از فیس براش باعث شفافیت و روشنی پوست می گردد.

دستگاه فیس براش دارای براش های متفاوتی باشد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند به عنوان مثال یکی از براش ها، برس بدن نام دارد که می توان به جای لیف حمام از آن استفاده کرد. فیس براش هایی با این قابلیت ضد آب هستند در غیر این صورت دستگاه در حمام آسیب جدی خواهد دید.

مزایای استفاده از براش

  • ابتدایی ترین مزیت فیس براش شستشوی روزانه پوست به صورت کامل می باشد. استفاده از فیس براش چند برابر موثرتر از شستشو با دست می باشد و باعث از بین رفتن کدری و جلوگیری از شیوع جوش های پوستی می گردد.
  • این دستگاه باعث تمیز نمودن منافذ پوست از ترشح بیشتر چربی و جلوگیری از ایجاد روزنه های باز می شود. هنگامی که منافذ تمیز شوند جوش های سر سیاه و زیر پوستی نیز از بین می روند و از بروز مجدد آن ها جلوگیری می شود.

 

مزایای استفاده از فیس براش

  • برس نرم فیس براش با ماساژ ملایم خود باعث افزایش گردن خون در زیر پوست می شود و باعث شاداب تر و شفاف تر شدن پوست می گردد.
  • سر سیلیکونی برخی از فیس براش ها باعث لایه برداری پوست می شوند و در نتیجه کرم ها و محصولات آرایشی بهتر جذب پوست می شوند. همچنین موهای زائد زیر پوستی که در آقایان بیشتر از خانم ها مشاهده می شود باعث ایجاد جوش و آکنه می شود که با لایه برداری می توان موهای زیر پوستی را خارج کرد و از بین بردن آن ها راحت تر انجام گیرد.

انواع فیس براش

فیس براش دستی: این نوع براش ها نسل جدید لیف های قدیمی هستند که در حمام استفاده می شد. البته این براش ها تنها برای صورت کاربرد دارند. این نوع از فیس براش ها معمولا دارای دو سر که یکی مویی است و یکی سیلیکونی است می باشد. سر مویی برای شستشوی منافذ باز و سر سیلیکونی برای اسکراب یا پخش ماسک به کار می رود.

فیس براش برقی: این براش ها دارای دو نوع لرزشی و چرخشی هستند که هر کدام دارای کاربرد خاص خود می باشند و البته میزان تمیز کنندگی هر دو تقریبا برابر است و تنها تفاوت آن ها در نحوه شست و شو می باشد. این براش ها دارای دو نوع باتری دار و شارژی می باشند که دارای کیفیت یکسان هستند و بنا به سلیقه می توان هر کدام را انتخاب نمود.

 

انواع فیس براش

  • فیس براش چرخشی: این براش ها به صورت دورانی می چرخند و به این ترتیب تار موهای برس منافذ پوست را تمیز می کند. با این فیس براش ها نباید به صورت فشار زیادی وارد کنید تنها باید آن را در نواحی مختلف پوست حرکت داد. در این مورد اگر می خواهید براش خاصیت لایه برداری داشته باشد می توانید برس های زبر را انتخاب کنید. در غیر این صورت برای شستشوی روزانه می توانید برس مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید.
  • فیس براش لرزشی: در ساخت این نوع براش از تکنولوژی اولتراسونیک یا لرزش استفاده شده است. این دستگاه ثابت است و سری آن نیز حرکتی ندارد و تنها موهای آن به لرزه در می آیند و با لطافت تمام پوست را پاکسازی می کند. این براش ها برای پوست حساس مناسب اند و دارای مدل های مختلف برای شستشوی روزانه، لایه بردار یا انجام میکاپ دارند.

کاربرد فیس براش چیست؟

  • پاکسازی عمیق پوست برای از بین بردن چربی های باقی مانده قدیمی و جدید در پیشانی، گونه، چانه، زیر چشم و پلک
  • پاکسازی و شستشوی پوست
  • جداسازی سلول های مرده
  • افزایش خونرسانی به بافت ها و سلول های پوست صورت
  • مراقبت و زدودن هر نوع آلودگی از پوست
  • شادابی و جوانسازی پوست

چگونه براش را تمیز کنیم؟

 

چگونه فیس براش را تمیز کنیم؟

  1. ابتدا فیس براش را زیر جریان آب بگیرید. موهای براش را در زیر آب با انگشتانتان حرکت دهید تا تمام شوینده از بین موها از بین برود. اگر بین موها مواد آرایشی جا مانده است با مقداری شامپو بچه یا صابون ملایم مایع آن را تمیز کنید.
  2. براش را هفته ای یک بار ضد عفونی کنید. برای این کار مقداری ضدعفونی کننده الکلی را در کاسه ای بریزید و براش را در آن قرار دهید. سر براش باید به طور کامل در آن قرار بگیرد. یک دقیقه براش را به همین صورت در محلول شناور رها کنید. در نهایت بدون اینکه برس را بشویید آن را از محلول خارج کنید و روی حوله بگذارید تا خشک شود. این کار تمام باکتری ها و آلودگی ها را به دام انداخته و از بین می برد. قبل از استفاده مجدد از براش آن را با آب بشویید تا مواد الکی از آن خارج شوند.
  3. اگر از براش به طور روزانه استفاده می کنید بهتر است هر 3 ماه 1 بار آن را عوض کنید. اما اگر استفاده کمتری از فیس براش دارید می توانید تعویض آن را دیرتر انجام دهید. روی براش های برقی مهلت استفاده درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *