بیماری‌ها, سلامت بدن

آبنبات سرد چیست وچه خواص درمانی دارد؟

در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با آبنبات سرد صحبت کنیم و سپس چندین محصول را به همراه ویژگی‌های آن در ارتباط با خواص درمانی که برای این آبنبات‌ها ذکر می‌شود به تفکیک  تشریح کنیم. 

آبنبات‌های سرد در واقع  یک نوع از آبنبات‌ها هستند که خاصیت‌های شبه درمانی داشته و برای کمک به کاهش علائم مربوط به بیماری هایی همانند سرماخوردگی به کار می روند.  به  ادعای برخی از مقالات اولین بار شرکت زرین تابا موفق شده است در سال ۱۳۷۹ از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو  مجوز تولید این آبنبات‌ها را در چندین طعم مختلف اخذ کند. 

آبنبات‌های سرد مخصوص چه کسانی است و دارای چه خواصی است؟

 بنابر نتایج تحقیقات و گزارشات تجربی کسانی که در حین خواب شبانه دچار اختلالات سیستم تنفسی بوده و دچار مشکلاتی از این دست در طول خواب می‌شوند می‌توانند قبل از ساعات خواب شبانه خود یک عدد از  این آبنبات‌های سرد را مصرف کنند تا مجاری تنفسی قبل از خواب نسبت به حالتی که از این آبنبات‌ها مصرف نمی‌کنند بازتر شود. به همین طریق افرادی که فعالیت‌های هوازی دارند و به فعالیت‌های ورزشی مشغول هستند می‌توانند از این آبنبات‌های سرد استفاده کنند تا حس بهتری را تجربه کنند. یکی از کاربردهای فوق العاده‌ای که آبنبات‌های سرد در ذهن همگان بر جای گذاشته است مصرف این آبنبات‌های سرد در زمانی است که شما دچار سرماخوردگی شده‌اید و یا حداقل از علائم ظاهری همانند آبریزش بینی و یا گرفتگی صدا برخوردار هستید و این علائم شما را آزار می‌دهد. همانطور که احتمالاً از این آبنبات‌ها استفاده کرده‌اید این آبنبات‌های سرد به سرعت می‌توانند علائم سرماخوردگی را حداقل در ظاهر بهبود دهند و شما حس بهتری پس از استفاده از این آبنبات‌ها داشته باشید. امروزه این آبنبات‌های سرد در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف در داروخانه‌های سرتاسر کشور قابل دسترس بوده و شما می‌توانید هر طعم و یا مزه دلخواه خود را از این آبنبات‌های سرد تهیه کنید.

آبنبات سرد چیست وچه خواص درمانی دارد؟

آبنبات‌های سرد معمولاً با استفاده از طعم دهنده‌های طبیعی به طعم‌های مختلف قابل دسترس و خرید از داروخانه‌های سرتاسر کشور می‌باشند. رایج‌ترین طعم‌هایی که در آبنبات‌های سرد شما می‌توانید خریداری کنید طعم‌های اکالیپتوس و ویتامین سی و نعنا می‌باشد. به بیان دیگر می‌توان گفت که این آبنبات‌های سرد ضد التهاب بسیار خوبی برای گلو در حین بیماری سرماخوردگی و همچنین یک خوشبو کننده موثر برای دهان می‌باشند. حس طراوت فوق العاده‌ای که پس از مصرف این آبنبات‌های سرد برای شما رخ می‌دهد  ارزش آن را دارد که حداقل یک بار از این آبنبات‌ها استفاده کنید. 

اگر در این قسمت بخواهیم حداقل یک جمع‌بندی برای مزایا و فوایدی که این آبنبات‌های سرد برای شما فراهم می‌کند داشته باشیم می‌توانیم موارد مختلفی را ذکر کنیم.  در اینجا به ذکر چند مورد از این فواید اکتفا خواهیم کرد.  خوشبو کنندگی دهان و حس تازگی و طراوتی که در دهان بلافاصله پس از مصرف این آبنبات‌ها به وجود می‌آید یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که خریداران به سراغ این آبنبات‌ها می‌روند. نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کنیم و در بخش بالا به آن اشاره شد التیام بخشی برای کاهش شدت درد و عوارض ناحیه گلوی شماست که در حین بیماری‌های ویروسی همچون سرماخوردگی به شما کمک می‌کند. نکته پایانی که می‌توان به عنوان یکی از مزایای مهم به آن اشاره کرد داشتن میزان مناسبی اسید آسکوربیک در داخل این آبنبات‌های سرد می‌باشد که به تامین ویتامین سی مورد نیاز در بدن شما کمک خواهد کرد.

 در ادامه این مقاله می‌خواهیم به دو مورد از آبنبات سردهای موجود در بازار داخلی اشاره کنیم  ویژگی‌های هر یک را تشریح کنیم بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 آبنبات سرد مکیدنی شرکت زرین تابا  به عنوان یک راه حل مناسب برای  کاهش علائم سرماخوردگی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد آبنبات سرد شرکت زرین تابا  که معروف به آبنبات سرد مکیدنی زرین تابا یا کلد کندی می باشد. آبنبات سرد مکیدنی شرکت زرین تابا علاوه بر اینکه یک آبنبات سرد مکیدنی می‌باشد حاوی ترکیبات متفاوت و قابل توجهی از عصاره‌های گیاهی مختلف و ویتامین سی و نعنا و اکالیپتوس می‌باشد که ترکیبات فوق العاده‌ای برای مقابله با بیماری همچون سرماخوردگی که که ممکن است شما را درگیر علائم ظاهری مختلفی  در ناحیه گلو بکند می باشد. به بیان ساده‌تر اگر می‌خواهید یک محصول مناسب که سیستم تنفسی شما را خوشبو کند و همچنین التهابات ناحیه گلو و عوارض ظاهری بیماری‌های همچون سرماخوردگی را کاهش دهد این محصول یک محصول فوق العاده  برای شماست. آبنبات سرد شرکت زرین تابا در بسته‌بندی‌های ۱۲ عددی در کشور خودمان تولید می‌شود.  این آبنبات سرد مکیدنی دارای اثرات خلط آور و ضد احتقان بوده و در طعم‌های مختلف از جمله توت فرنگی و پرتقال تولید می‌شود. یکی از نکاتی که در ارتباط با مصرف آبنبات سرد مکیدنی شرکت زرین تابا می‌بایست در نظر داشته باشید این است که این آبنبات سرد برای کودکان زیر ۵ سال ممنوعیت مصرف دارد و طبق دستورالعمل شرکت سازنده بزرگسالان نوجوانان و جوانان بالای ۵ سال می‌توانند در حدود ۲ و یا سه ساعت یکبار یک عدد از این آبنبات سردها را در داخل دهان خود قرار دهند و بمکند. خارج از موضوع این محصول می‌دانیم که ویتامین سی در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد و خود اکالیپتوس نیز تاثیرات ضد میکروبی و ضد اسپاسم فوق العاده قدرتمندی دارد که جمع شدن این ترکیبات در آبنبات سرد مکیدنی شرکت زرین تابا می تواند به شما در کاهش عوارض ناشی از بیماری‌هایی همانند سرماخوردگی کمک شایانی کند. 

آبنبات سرد چیست وچه خواص درمانی دارد؟

آبنبات سرد مکیدنی شرکت ناتسو به عنوان یک راه حل مناسب برای رفع التهابات گلو

آبنبات سرد دومی که می‌خواهیم در ادامه این مقاله آن را برای شما معرفی کنیم آبنبات سرد مکیدنی با طعم اکالیپتوس و منتول مربوط به شرکت ناتسور می‌باشد. این آبنبات سرد در بسته‌های ۱۲ عددی و با طعم منتول می باشد که در شرکت ناتسور تولید می‌شود.  همانطور که می‌دانید منتول  ماده موثر گیاه نعنا می‌باشد که خود باز کننده مجرای تنفسی نیز هست. عموم کاربردی که برای این آبنبات سرد تولید شده توسط شرکت ناتسور متصور هستیم آبنباتی سرد و مکیدنی جهت التیام بخشی به گلودرد است. میزان انرژی که از این محصول به بدن شما وارد می‌شود طبق ادعای شرکت سازنده چیزی در حدود ۵ کیلو کالری است.  از طرف دیگر میزان شکر موجود در این محصول به ازای هر عدد چیزی در حدود یک و نیم گرم است.  میزان چربی و نمک موجود در این محصول برابر صفر می‌ باشد.  این آبنبات سرد حاوی ویتامین سی بوده و اثرات ضد میکروبی فوق العاده‌ای با خود به همراه دارد. نکته‌ای که در ارتباط با آبنبات سرد تولیدی شرکت ناتسور حائز اهمیت است این است که نباید بیشتر از ۸ عدد از این محصول در طول ۲۴ ساعت شبانه روز مورد استفاده قرار بگیرد.  در حقیقت دستورالعمل پیشنهادی خود شرکت سازنده همان دستورالعملی است که در مورد محصول قبلی ذکر شد یعنی در حدود ۲ تا ۳ ساعت یکبار می‌توانید یکی از این آبنبات‌های مکیدنی را مصرف کنید.  همانند محصول قبلی دستورالعمل راهنمای این محصول نیز ذکر می‌کند که این محصول مناسب کودکان کمتر از ۵ سال نمی‌ باشد. از مزایای دیگری که مصرف آبنبات سرد مکیدنی شرکت ناتسور برای شما فراهم می‌کند آرام بخشی و خنک کنندگی مجاری سیستم تنفسی می‌باشد.

عوارض و مشکلاتی که ناشی از مصرف آبنبات سرد مکیدنی ظاهر می شود چیست؟
نتایج تحقیقات علم پزشکی نشان می‌دهد که تاکنون عارضه جانبی خاصی پس از مصرف آبنبات‌های سرد مکیدنی گزارش نشده است.  اگر چه همواره توصیه می‌شود که در صورت بروز هرگونه علائم حساسیتی بلافاصله مصرف این نوع از آبنبات‌های سرد مکیدنی را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید. لازم به ذکر است که این آبنبات‌های سرد جهت تشخیص و یا درمان بیماری خاصی برای شما تجویز نشده است و حتماً توصیه می‌شود قبل از مصرف هرگونه فرآورده و یا مکمل دارویی با پزشک متخصص مشورت کنید. برای آشنایی بیشتر با بهترین محصولات آبنبات سرد مکیدنی می توانید به گوگل مراجعه کرده و ورالعمل‌های راهنما را از شرکت‌های سازنده این محصولات دریافت و مطالعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *