سلامت بدن

سرم روشن کننده پوست چیست و چه میزان بر پوست تاثیر گذار است؟

سرم روشن کننده پوست چیست و چه میزان بر پوست تاثیر گذار است؟

سرم ها در بین محصولات مراقبت از پوست طرفداران زیادی دارند. اما چرا؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم سرم ها چه هستند و چه کاری انجام می دهند؟ در این مطلب به بررسی سرم روشن کننده پوست و مزایای آن می پردازیم.

سرم روشن کننده پوست چیست؟

 

سرم روشن کننده پوست چیست؟

سرم روشن کننده پوست فرآیند تولید ملانین توسط آنزیم های پوست را کند می کند و در نتیجه رنگ پوست را در دراز مدت روشن تر می نماید و با این حساب برای رسیدن به بهترین نتیجه باید دائما از این سرم ها استفاده نمایید. این سرم ها به صورت پودر و مایع در بازار موجود می باشند. سرم های سفید کننده به برطرف کردن برخی از عارضه های پوستی نیز کمک می کنند. سرم های سفید کننده با خواص متفاوت خود به جوانسازی و تقویت پوست کمک می کنند و با افزایش کلاژن سازی باعث از بین رفتن لکه ها می شوند. افرادی که دارای کک و مک روی پوست خود هستند می توانند از این محصول استفاده نمایند تا  از پیری زودرس پوست خود جلوگیری نمایند. این سرم ها باعث بازگشت رطوبت به پوست می شوند و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود باعث خنثی کردن رادیکال های آزاد می شوند.

ترکیبات موجود در سرم روشن کننده

در بسیاری از سرم های روشن کننده معمولا ترکیبات زیر به کار می روند:

کوجیک اسید: یک ماده روشن کننده و شفاف کننده طبیعی است و با ساختن آنزیمی جلوی تولید رنگدانه ملانین را می گیرد. این ماده در کنار برنج خامه ای به دست می آید.

ویتامین C: یک ویتامین چند منظوره برای پوست است. دارای خواص کلاژن سازی، سفید کننده، آنتی اکسیدان قوی، روشن کننده، سفت کننده، ضد پیری پوست، مبارزه با رادیکال های آزاد و محافظ پوست در برابر آلودگی ها و عوامل استرس زای محیطی است.

آلفا-آربوتین: در برگ گیاهانی مانند توت فرنگی یافت می شود و اگر با غلظت 1 تا 2 درصد استفاده گردد می تواند رقیبی برای موثرترین روشن کننده های پوست باشد.

نیاسینامید: این ماده همان پرو ویتامین B3 می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی، متعادل کننده میزان سبوم یا چربی پوست، ضد آکنه، ضد التهاب، تقویت کننده پوست و یک ضد لک قوی می باشد.

 

ترکیبات موجود در سرم روشن کننده

گلوتاتیون: یک آنتی اکسیدان قوی است که می توان آن را به فرم مکمل غذایی نیز مصرف کرد و یک ماده موثر در کنار کوجیک اسید برای روشن و سفید کردن پوست می باشد.

آزلائیک اسید: PH این اسید برابر با 5.5 می باشد و دارای توانایی کمک به التیام و بهبود روزاسه می باشد و همچنین در روشن کردن پوست نیز بسیار موثر عمل می کند و دارای خاصیت پاکسازی پوست نیز می باشد.

گلیکولیک اسید: این یک ماده لایه بردار است که به روشن شدن پوست کمک می نماید و باعث بالا رفتن سرعت از بین رفتن ملانین می شود.

اسید لینولئیک: این ماده در روغن هایی مانند روغن هسته انگور، روغن گل رز و روغن گل پامچال موجود می باشد که باعث تسریع چرخه طبیعی سلولی پوست و سرکوب کردن تولید رنگدانه ملانین می شود و باعث سفید و روشن کردن پوست می گردد.

توت کاغذی: این ماده پاک کننده سوپر اکسید در محافظت از پوست در برابر آسیب های رادیکال های آزاد و تشکیل لک های پوستی که بر اثر افزایش سن و آلودگی به وجود می آیند جلوگیری می کند.

عصاره مشروبات الکلی (لیکور): این ترکیب حاوی بسیاری از ترکیبات با خاصیت روشن کنندگی پوست می باشد و به مهار فعالیت تیروزیناز پرداخته و پوست را روشن می کند.

بررسی ویژگی های سرم روشن کننده پوست

کاهش لکه های تیره پوست

روشن شدن پوست های خسته و کدر

پر شدن و کاهش چین و چروک های پوست

حجم دادن به پوست

درمان پوست های مستعد آکنه

لایه برداری پوست

آبرسانی پوست

فواید سرم روشن کننده برای پوست؟

 

فواید سرم روشن کننده برای پوست؟

برطرف‌کننده چین و چروک‌های پوست

سرم های روشن کننده در برنامه روزانه ضد پیری مراقبتی پوست نقش مهمی دارند. بهتر است سرمی انتخاب شود که دارای هیالورونیک اسید باشد. این سرم ها به سرعت جذب پوست می گردند و به ترمیم پوست می پردازند. ویتامین C یکی دیگر از مواد ضد پیری است و باید به دنبال سرمی بود که حاوی درصد بالایی آنتی اکسیدان باشد.

یکسان سازی رنگ پوست در اثر بیماری

در پوست بدن سلول هایی به نام ملانوسیت وجود دارد که وظیفه این سلول ها ساخت ملانین می باشد. ملانین یک رنگدانه قهوه ای یا مشکی است که رنگ پوست یا مو را مشخص می کند. در بیماری هایی مانند لک و پیس سلول های ملانوسیت از بین می روند و در نتیجه قسمت هایی از پوست روشن تر می شوند. سرم های روشن کننده پوست می توانند این تفاوت رنگ در قسمت های تیره و روشن بدن را از بین ببرند و رنگ این دو منطقه را به یکدیگر نزدیک نمایند.

محو کردن خالکوبی‌های قدیمی

برای محو کردن خالکوبی های قدیمی به جای پرداخت هزینه های زیاد و تحمل درد می توان از سرم های روشن کننده پوست استفاده کرد زیرا در دراز مدت می تواند به محو شدن جوهری که به پوست وارد شده است کمک کند. برای گرفتن نتیجه مورد نظر باید چند ماه بگذرد و از این سرم های روشن کننده به طور مستمر استفاده گردد.

آیا سرم روشن کننده برای پوست ضرر دارد؟

ایجاد حساسیت: گاهی اوقات سرم های روشن کننده پوست باعث ایجاد حساسیت یا التهابات پوستی می شوند.

فرآیندی زمان بر: فرآیند روشن شدن پوست با سرم های روشن کننده یک فرآیند زمان بر است و گاهی اوقات ممکن است بیش یک سال نیز طول بکشد. همچنین محصولات روشن کننده پوست به چشم ضرر می رسانند.

 

آیا سرم روشن کننده برای پوست ضرر دارد؟

دفعات استفاده از سرم درخشان کننده پوست به چه صورت است؟

بهترین و ایده آل ترین گزینه استفاده از سرم به طور روزانه است. اما سرمی که صبح استفاده می شود با سرمی که قبل از خواب استفاده می گردد باید متفاوت باشد. سرم مصرفی در طول روز باید دارای خاصیت محافظت کنندگی از پوست باشد. بنابراین در طول روز این محصول باید بتواند در برابر آلودگی و حفاظت در برابر اشعه UV موثر باشد و بر پایه هیالورونیک اسید تشکیل شده باشد. سرم شب نیز باید بر پایه مواد فعالی باشد که به فرآیندهای ترمیم و بازسازی پوست در وقت خواب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *