سلامت بدن

راهنمای خرید کرم پودر

کرم پودر چیست؟

یکی از اصلی ترین لوازم آرایش صورت کرم پودر است که در تمامی سالن های آرایشی و حتی در لوازم آرایش اکثر خانم ها پیدا می شود. برای آشنا شدن با خرید کرم پودر با ما همراه باشید. کرم پودر علاوه بر ایجاد تغییر رنگ در پوست می تواند لک ها و جای جوش ها را نیز پوشش دهد و پوستی یکنواخت و طبیعی را به نمایش بگذارد. کار کرم پودر ایجاد زیرساز در  میکاپ است که با پوشش سطح پوست و ایجاد یک کاور، پوستی صاف و طبیعی ایجاد می کند. کرم پودر باعث می شود که بقیه آرایش نیز به شکل خوبی روی صورت بنشیند به طوریکه  در صورت استفاده  نکردن از کرم پودر یا استفاده از کرم پودر نا مناسب آرایش به شکل بدی نمایان خواهد شد. انواع کرم پودر در شکل های مختلف مایع، موس، جامد و پودر برای انواع پوست چرب، خشک، حساس تولید می شود که افراد می توانند مناسب پوست خود انتخاب نمایند.

تناژ رنگ کرم پودر

اولین چیزی که باید برای خرید کرم پودر در نظر بگیرید تناژ رنگ کرم پودر است. باید دقت کنید که هنگام اخرید کرم پودر به این نکته دقت کنید که رنگ پوست نباید بیش از حد سفید یا تیره شود اما اگر اینگونه شد باید بدانید که در انتخاب رنگ کرم پودر اشتباه کرده اید. اما اگر نمی دانید باید چه رنگی انتخاب کنید این نکته را در نظر بگیرید که تون رنگ تیره تر از پوست انتخاب مناسبی است زیرا رنگ های روشن اغلب پوست را به شکل مصنوعی و گچی نشان می دهند، علاوه بر این نباید رنگی انتخاب کنید که خیلی تیره است زیرا تفاوت رنگ پوست بدن با صورت نمایان می شود. برای انتخاب رنگ کرم پودر مناسب پوستتان می بایست چند رنگ کرم پودر را روی ناحیه آرواره تست کنید و متناسب ترین رنگی که به پوست صورت و گردنتان نزدیک است را انتخاب نمایید. بهتر است از دو رنگ برای استفاده در تابستان وزمستان استفاده نمایید زیرا رنگ پوست در طول سال تغییر می کند.

انواع کرم پودر

انواع کرم پودر

انواع کرم پودر

کرم پودر مایع (فون مایع): انواع متفاوتی از کرم پودر مایع با ماندگاری، آبرسانی و قوام متفاوت وجود دارد. بنابراین می توان گزینه های بیشتری برای انتخاب در بین کرم پودر مایع داشت. از مزایای کرم پودر مایع این است که پوست را بسیار یکدست می کند. این کرم پودر برای هر نوع پوستی به کار می رود و می توان آن را به وسیله اسفنج یا براش روی پوست صورت پخش نمود.

کرم پودر استیکی (پن استیک): این نوع کرم پودر دارای بافت جامد است و در شکل ظاهری شبیه به ماتیک می باشد. کرم پودر استیکی دارای دانه های رنگی بیشتر و پوشش دهی بیشتری می باشد. این کرم پودر می تواند به طور مستقیم روی پوست قرار گیرد و با اسفنج یا براش روی سطح پوست مالیده و یکدست شود. کرم پودر مایع دارای بافت خشک است بنابراین برای پوست چرب و معمولی مناسب است و ممکن است روی پوست خشک ماسیده شود.

 

کرم پودر کرمی: کرم پودر های کرمی دارای نما، قوام و زمان ماندگاری متفاوتی هستند و به شکل های مختلف تیوپی، پمپی و فشرده در بازار تولید می شوند. از مزایای این نوع کرم پودر این است که دارای آبرسانی بیشتری نسبت به دیگر انواع می باشد و فرمولاسیون آن به گونه ای است که به طور کامل روی پوست می نشیند و می توان لکه های خشک را با آن پوشاند. برای استفاده از این نوع کرم پودر می توان به وسیله اسفنج یا براش آن را روی پوست مالید.

 

کرم پودر پودری (کرم پودر فشرده): این کرم پودر دارای کمترین شباهت به کرم پودرهای دیگر است. اگر پوست چربی دارید این نوع کرم پودر برای شما مناسب است زیرا درخشندگی پوست را برطرف می کند اما ماندگاری بالایی ندارد. همچنین کرم پودر پودری خطوط ریز صورت ونواحی خشک را نمایان تر می کند بنابراین برای افرادی که دارای پوست خشک می باشند مناسب نیست.

خرید کرم پودر با توجه به نوع پوست

کرم پودر مناسب پوست چرب

کرم پودر مناسب پوست چرب

کرم پودر مناسب پوست چرب

پوست های چرب دارای پوستی براق، منافذ باز و جوش های آکنه ای می باشند. بهترین گزینه برای این نوع پوست ها کرم پودرهایی هستند که بدون چربی و مات می باشند. در هنگام خرید کرم پودر باید توجه کنید که روی آن کلمه Matt یا Oil Free حک شده باشد.  همچنین کرم پودرهای مایع یا جامدی که دارای بیس آب می باشند برای روزمره مناسب هستند. اگر به لایه قوی تری نیاز دارید قبل از استفاده از این کرم پودر ابتدا یک لایه خشک از کرم پودر روی پوستتان بزنید.

کرم پودر مناسب پوست خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند بعد از شستشوی پوست احساس کشیدگی در آن دارند. رنگ پوست این افراد به خاکستری نزدیک است زیرا نور را انعکاس نمی دهند و جوش یا آکنه در پوستشان وجود ندارد. این افراد در خرید کرم پودر باید کرم پودرهایی استفاده نمایند که کمبود رطوبت پوست را جبران کنند و دارای خاصیت آبرسانی باشند. کرم پودرهای روغنی و تمام کرم پودرهایی که حالت براق دارند برای این پوست ها مناسب اند و به پوست طراوت می بخشند. اگر پوشش این نوع کرم برای پوستتان کافی نیست می توانید ابتدا یک لایه از کرم پودر مرطوب را استفاده نمایید و سپس از کرم پودر مایع استفاده نمایید.

کرم پودر مناسب پوست نرمال

کرم پودر مناسب پوست نرمال

کرم پودر مناسب پوست حساس

پوست هایی که دچار التهاب می شوند و به عطرها، پارابن و مواد شیمیایی واکنش نشان داده و دچار قرمزی، جوش و دیگر مشکلات پوستی می شوند در دسته پوست حساس قرار می گیرند. کرم پودرهایی که برای این نوع پوست ها مناسب می باشند باید دارای ویژگی های خاصی باشد. کرم پودر مناسب پوست حساس باید حاوی مواد ضد حساسیت باشد، فاقد عطر، پارابن و الکل باشد، دارای مواد ضد آفتاب و spf باشد، این کرم پودرها باید حاوی مواد طبیعی برای کاهش التهاب باشند و در کل دارای ترکیبات سبک در ساختار خود باشد.

کرم پودر مناسب پوست نرمال

افرادی که دارای پوست نرمال هستند و مشکل خاصی ندارند دارای انتخاب راحت تری برای کرم پودر می باشند. این افراد باید محصولاتی را انتخاب کنند که پوشش دهی خوبی داشته باشند. این پوست ایده آل ترین نوع پوست می باشد و استفاده از هر نوع کرم پودری برای آن آزاد می باشد. اما بهتر است در زمستان کرم پودرهای محافظ برای حفاظت در برابر سرما و باد و در تابستان کرم پودرهایی با بیس آب و سبک انتخاب شود.

تعیین رنگ زمینه‌ی پوست یا آندِرتون

پوست سرد

افرادی که دارای پوست با ته رنگ های سرد هستند دارای رگ های بنفش یا آبی می باشند. این نوع پوست ها دارای تناژ رنگ قرمز، آبی و صورتی هستند و در برابر آفتاب به سرعت دچار آفتاب سوختگی می گردند. جواهرات نقره بیشتر از زرد روی پوست این افراد جلوه پیدا می کند. رنگ کرم پودر مناسب برای این افراد صورتی، ماهاگونی، برنزه و سرد می باشد.

پوست خنثی

افرادی که پوست خنثی دارند رگ هایشان بین سبز و آبی است و در مقابل آفتاب پوستشان به رنگ سبز در می آید. افراد با پوست خنثی نمی توانند به درستی تشخیص دهند که چه رنگ پوستی دارند و همه رنگی از جواهرات نقره و طلا به این نوع پوست ها می آید. رنگ هایی مانند بژ، گردویی، طبیعی و گندمی برای این نوع پوست ها مناسب است.

پوست گرم

افرادی که دارای پوست گرم هستند دارای رگ های زیتونی یا سبز کمرنگ می باشند و تناژ رنگ روشن هلویی، طلایی و زرد می باشند. این پوست ها در برابر نور خورشید زرد می گردند و طلای زرد بیشتر به پوست این افراد می آید. رنگ کرم پودر مناسب برای این پوست ها هلویی، طلایی، زرد، عسلی و گرم می باشد.

مقدار استفاده از کرم پودر

کرم پودر مناسب

کرم پودر مناسب

مقدار استفاده از کرم پودر بستگی به پوشش دهی آن دارد. اگر پوشش کم می خواهید باید مقدار کمی را با انگشت روی پوست صورت پخش نمایید. اما اگر پوشش بالایی  می خواهید باید مقدار بیشتری از کرم پودر را به وسیله پد یا اسفنج روی پوست بزنید. برای یکدست شدن کرم پودر نباید آن را مستقیما روی پوست صورت قرار دارد بلکه باید مقدار مورد استفاده کرم پودر را روی پشت دست بگذارید و با انگشت کرم را ابتدا روی پیشانی و بینی و سپس گونه ها و فک پخش کنید.

تاریخ انقضای کرم پودر

کرم پودرها را نباید در فضای گرم، پر نور و مرطوب مثل حمام نگهداری کرد زیرا این محیط ها برای رشد باکتری مناسب اند و باعث فاسد شدن کرم پودر می گردند. از نشانه های کرم پودری که فاسد شده اند این است که باعث ایجاد حساسیت و جوش روی پوست می شوند. همچنین تغییر رنگ، بو و بافت نیز از نشانه های فاشد شدن آن می باشند. کرم پودرهایی که دارای پوشش دهی بالا می باشند و کک و مک و لکه های صورت را پنهان می کنند دارای تاریخ انقضای بین 6 تا 12 ماه می باشند. البته کرم پودرهایی که هنوز باز نشده اند می توانند تا  2 سال نیز نگهداری شوند. اگر می خواهید از عوارضی مانند سرطان پوست جلوگیری نمایید باید کرم پودر مرغوب و با کیفیت خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *