زیبایی, سلامت بدن

آمپول بیوتین و بپانتین چیست و چه تاثیری بر جلوگیری از ریزش مو دارند؟

آمپول بیوتین و بپانتین
این آمپول‌ ها که به شکل محلول موجود می ‌باشند و داخل خود دو گروه از ویتامین‌های خانواده ویتامین ب را دارا بوده و در بیشتر موارد به منظور جلوگیری و درمان بیماری ریزش مو استفاده می ‌شود و نحوه استفاده از آن به صورت محلول تزریق می ‌باشد.

اگر بخواهیم علمی تر صحبت کنیم آمپول بیوتین در داخل خود ویتامین ب ۷ داشته و آمپول بپانتین در داخل خود ویتامین ب ۵ را حمل می‌ کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تاثیر و عملکرد و عوارض استفاده از آمپول بیوتین و آمپول بپانتین را به خصوص در مواجهه با بیماری ریزش مو بررسی کنیم.

 همانطور که می ‌دانیم کمبود ویتامین ب ۷ و ویتامین ب ۵ در بدن انسان‌ ها می‌تواند از استحکام و مقاومت موها کاسته و اصطلاحا موها را تضعیف کرده و ضخامت تارهای مو را کاهش دهد.

زمانی که موهای شما از قسمت ریشه مقاومت و استحکام خود را از دست بدهد شما دچار بیماری ریزش مو خواهید شد. عموماً آمپول بیوتین و آمپول بپانتین در بسته ‌بندی ‌های ۶ عددی موجود بوده و قابل تهیه از داروخانه ‌ها در سطح کشور می ‌باشد.

پس تا اینجا اشاره کردیم که آمپول بیوتین و آمپول بپانتین در ایجاد و شکل گیری ساختار مو نقش اساسی را بازی می‌کند و عملکرد خلاصه فعالیت این دو آمپول رشد موها ، افزایش ضخامت تار مو و کمک به تقویت فولیکول‌ های مو می‌باشد. اگر به دنبال افزایش انرژی بیشتر از غذاهای مورد مصرف خود هستید و یا به دنبال راهی برای سنتز و هضم چربی می ‌باشید باز هم می ‌توان این عملکردها را هم در آمپول بیوتین و هم در آمپول بپانتین مشاهده کرد.

اگرچه کمبود بیوتین ممکن است سبب شکنندگی مو و کاهش استحکام ریشه مو و در نهایت ایجاد بیماری ریزش مو بشود افزایش سطح بیوتین نیز ممکن است عوارض و مشکلات ناخواسته ‌ای را برای شما ایجاد کند که در ادامه این مقاله به این نکات نیز اشاره خواهیم کرد.

از بیوتین چه می دانیم و چگونه به درمان ریزش مو کمک می کند؟

بیوتین یا همان ویتامین اچ که معروف به ویتامین ب 7 می ‌باشد یک نوع از ویتامین ‌های محلول در آب است که سبب می ‌شود قند خون تنظیم شده و پرووتئین ‌ها به درستی تجزیه شوند. همان طور که گفته شد کمبود بیوتین در بدن سه دسته بیماری اساسی ایجاد می ‌کند که می تواند شامل بیماری های ریزش مو، یبوست و مشکلات گوارشی باشد .

بیوتین به فرم‌ های مختلفی اعم از قرص و یا تزریقی آن هم تزریق به صورت عضلانی در داروخانه ‌ها موجود است.  نکته ای که می ‌توان به آن اشاره کرد این است که بعضی از ویتامین ‌ها و مکمل ‌ها به صورت جذب از طریق گوارش ناموفق عمل می ‌کنند و نیاز است که از راه‌ های دیگری بیوتین به بدن انتقال پیدا کند تا جذب موفق ‌تر و بالاتری داشته باشد. نتایج تحقیقات پزشکی نشان داده اند تزریق بیوتین در افزایش میزان سطح بیوتین در بیماران موفق تر از جذب از طریق گوارش می‌باشد. تزریق عضلانی بیوتین می ‌تواند سبب رشد و تقویت ساقه مو و تقویت افزایش تحریک فولیکول ‌های مو شود.

از طرف دیگر اگر از داشتن ناخن‌ های ضعیف رنج می ‌برید نان می ‌توانید از آمپول بیوتین و آمپول بپانتین به عنوان راه حل‌های حل مشکل خود بهره ببرید. آمپول بپانتین و آمپول بیوتین یا دکسپانتنول می تواند علاوه بر غلبه بر حل مشکلاتی اعم از ریزش مو و تقویت ناخن به سلامت پوست هم کمک زیادی بکند. برخی تجربه‌ ها و نتایج پزشکی نشان می ‌دهد که به منظور جلوگیری از خشکی زبری و کلاً تحریکات پوستی آمپول بپانتین و آمپول بیوتین می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

در ادامه این مقاله یکی از آمپول‌ های بیوتین که مربوط به شرکت دارو پخش می ‌باشد را مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

آمپول بیوتین ۵ میلی‌گرم مربوط به شرکت دارو پخش یکی از آمپول های  بیوتین موجود است که در این بخش مورد بررسی قرار می‌دهیم. آمپول بیوتین ۵ میلی‌گرم دارو پخش در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران تولید شده است و تا زمان نگارش این مقاله هر بسته از این آمپول حاوی ۶ عدد آمپول یک میلی لیتری می ‌باشد. از اهداف عمده ‌ای که برای این آمپول ذکر شده است تقویت مو، تقویت ناخن،  تقویت پوست و ریزش مو می‌ باشد. در حقیقت آمپول بیوتین ۵ میلی‌گرم شرکت دارو پخش حاوی ۵ میلی‌گرم بیوتین بوده که برای درمان فعلی شما تجویز شده است.

چگونه آمپول بیوتین باید تزریق شود؟

معمولاً تزریق آمپول بپانتین و همچنین آمپول بیوتین می بایست تحت نظر پزشک متخصص انجام شود چرا که نحوه تزریق و میزان دوز مصرفی و اقداماتی که باید قبل از تزریق بر روی شخص انجام شود بسیار حائز اهمیت بوده به شدت توصیه می‌کنیم که هرگز به صورت خودسرانه اقدام به انجام عمل تزریق آمپول بپانتین و آمپول بیوتین نکنید و همواره تزریق را در مراکز معتبر درمانی انجام دهید.

عوارض تزریق آمپول بیوتین و آمپول بپانتین چیست و چگونه این عوارض را کاهش دهیم؟

اگرچه مطالبی در تایید و یا رد عوارض جانبی تزریق آمپول بپانتین و آمپول بیوتین وجود دارد می توان گفت که این دو آمپول در گروه مکمل ‌های کم خطر و یا حتی با اغماض بی ‌خطر قرار گرفتند. مطابق مصرف علمی هر نوع مکمل و یا داروی دیگر اگر به چیزی حساسیت دارید و یا آلرژی به مصرف برخی مواد و یا تزریق برخی داروها دارید حتماً قبل از تجویز باید با پزشک متخصص مشورت کرده و و از عوارض احتمالی تزریق آمپول بپانتین و بیوتین اطمینان حاصل کنید .

نکات تکمیلی در تزریق آمپول بپانتین و آمپول بیوتین چیست؟

تزریق آمپول بپانتین و آمپول بیوتین برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود اما بزرگسالان می‌توانند این تزریقات را به صورت بازه‌هایی که پزشک برای آنها تجویز کرده است به صورت هفتگی و یا ماهانه مورد استفاده قرار دهند.

معمولا روال تزریق آمپول بپانتین و آمپول بیوتین به این گونه می‌باشد که عموماً در ماه اول هر هفته دو تزریق همزمان از آمپول بپانتین و بیوتین با هم انجام می‌شود و سپس در ماه دوم و سوم یک تزریق دیگر از آمپول بیوتین با هم انجام می‌شود. در حقیقت شما با خرید یک بسته آمپول بیوتین و بپانتین طول دوره درمان خود را می‌توانید کامل کنید.  لازم به ذکر است که تعداد تزریق‌های آمپول بپانتین و آمو آمپول بیوتین و همچنین فاصله میان دو تزریق از این آمپول‌ها با فاکتورهای متفاوتی سنجیده می‌شود و این فاکتورها می‌تواند همانند شدت ریزش مو و نوع ایجاد شده از مشکلات پوستی باشد.

پس برای جمع‌ بندی اشاره می‌ کنیم که برای استفاده و تزریق عضلانی آمپول بیوتین و بپانتین هیچگاه خودسرانه اقدام به انجام این عمل نکنید.

 

عوارض دیگر تزریق آمپول بیوتین و آمپول بپانتین چیست؟

 اولین مورد از مواردی که در تحقیقات پزشکی مشخص است بروز علائم اسهال و حالت تهوع پس از مصرف  مکمل‌ ها می ‌باشد .

نکته‌ای که همواره باید به آن دقت داشت این است که عارضه ها و عوارض جانبی مصرف این نوع مکمل ‌ها با افزایش دوز مصرفی آنها رابطه مستقیم دارد به عبارت دیگر هرچه دوز تزریقی آمپول بپانتین و یا آمپول بیوتین افزایش بیابد عوارض ناشی از آن شدید تر خواهد شد.

دومین مورد از مواردی که به عنوان عارضه مصرف آمپول بیوتین و بپانتین تشریح شده است این است که تکرر ادرار و میزان تعریق غیر عادی پس از مصرف این دو رخ می‌ دهد و با قطع مصرف دارو این مشکل نیز بهبود پیدا می کند.

سومین مورد و آخرین مورد از مواردی که به عنوان عارضه مصرف آمپول بیوتین و بپانتین در علوم پزشکی تشریح شده است تغییر در سنتز گلوکز و اصطلاحا در سطح قند خون در بدن انسان می ‌باشد که مصرف این مکمل را برای بیماران دیابتی با مشکل و عوارض فراوان مواجه کرده است.

برای مشاهده لیست محصولات پیشگیری از ریزش مو اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *