زیبایی

ویژگی های اساسی کرم های ضد آفتاب چیست و چه تاثیری در انتخاب یک ضد آفتاب خوب برای خرید وجود دارد؟

همانطور که احتمالا بر روی جعبه های کرم های ضد آفتاب مشاهده کرده اید معمولا جنس کرم های ضد آفتاب حالت کرم گونه دارد و دارای تنوعی از اس پی اف هستند که بسته به شرایط و یا توصیه پزشک از آن اس پی اف مشخص استفاده می کنید. اگر چه مدل های متنوع دیگری نیز هم از لحاظ جنسی و هم از لحاظ شاخصی در بازار آرایشی و بهداشتی ایران وجود دارند. برای آشنایی شما با این شاخص ها چند مثال را در ادامه این مقاله ذکر می کنیم. برای مثال زمانی که اس پی اف یک کرم ضد آفتاب  برابر 15 باشد این کرم ضد آفتاب قادر است تا حدود 93 درصد از اشعه مضر تولید شده توسط خورشید را فیلتر کرده و از شما محافظت کند. به عنوان مثال دیگر مثلا زمانی که می گوییم یک کرم ضد آفتاب دارای اس پی افی معادل 30 می باشد در حقیقت این کرم ضد آفتاب قادر خواهد بود چیزی در حدود 97 تا 98 درصد از اشعه مضر نور خورشید را فیلتر کرده و از پوست شما در مقابل این تشعشعات مضر محافظت کند. اما گروه پر استفاده دیگری از کرم های ضد افتاب در دسته شاخص اس پی اف برابر 50 قرار می گیرند که در دسته محافظت کننده های قدرتمند از کرم های ضد آفتاب قرار می گیرد. این کرم های قدرتمند در حقیقت برای محافظت و پوشش‌ بیشتر پوست استفاده می کنند. لازم به ذکر است که بدانیم هیچ گاه و با هیچ کرم ضد آفتابی شما به صورت کامل و قطعی با ضریب 100% نمی توانید از تشعشعات مضر نور خورشید جلوگیری کنید.

ویژگی های اساسی کرم های ضد آفتاب چیست و چه تاثیری در انتخاب یک ضد آفتاب خوب برای خرید وجود دارد؟

از طرف دیگر یکی از شاخص هایی که در تعریف و فروش کرم های ضد آفتاب نقش اساسی دارند نوع رنگی است که عموما بر روی جعبه های این محصولات آرایشی و بهداشتی نوشته شده و معمولا در شماره های مختلف عرضه می شود و رنگ کرم ضد آفتاب را مشخص می کنند. در واقع رنگ های موجود در انواع کرم های ضد آفتاب شامل رنگ های بژ و برنزه و یا لایت می باشد که لایت را رنگ روشن نیز می نامند. شما پس از کسب تجربه و یا استفاده از کرم های ضد آفتاب مختلف با توجه به رنگ پوستی که دارید باید رنگی را انتخاب کنید که به میزان حدود یک درجه روشن تر باشد. این انتخاب سبب می شود تا پس از استفاده از کرم ضد آفتاب پوست شما طبیعی تر به نظر برسد. تنوع در دسته های کرم های ضد آفتاب از حوزه های درمانی و بهداشتی بسیار متنوع بوده و شما می توانید با جستجو بر روی اینترنت با این شاخص ها و موارد بیشتر آشنا شوید. جالب است بدانید که تعدادی از انواع کرم های ضد آفتاب علاوه بر خواص یک کرم بهداشتی خاصیت درمانی نیز دارند و توسط پزشکان هم تجویز می شود. اگر بخواهیم یک نمونه از کرم های ضد افتاب که خاصیت درمانی دارند را مثال بزنیم می توان به کرم های ضد افتابی که ضد اکنه هستند و طبق مشورت با پزشک متخصص می بایست حتما مصرف شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

امروز در بازارهای داخلی و خارجی برندهای بسیار مختلفی انواعی از کرم های ضد آفتاب را تولید می کنند که می ‌توان از دسته های گوناگون با شاخص های مختلف برای نمونه به کرم های ضد آفتاب متنوعی شامل لدورا، الارو، سی گل و دکتر ژیل اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *