زیبایی

دکلره مو چیست و خطرات دکلره کردن که از آن بی اطلاعید

دکلره مو چیست و خطرات دکلره کردن که از آن بی اطلاعید

دکلره مو چیست و برای چه باید مو را دکلره کرد؟ بعد از دکلره کردن چه مراقبت هایی باید از مو انجام دهیم؟ دکلره کردن تنها راهی است که می توان از طریق آن مو را به نسبت خیلی زیادی روشن کرد. این ماده از طریق اکسیدان به ساقه مو نفوذ می کند و باعث از بین بردن رنگ طبیعی مو می شود و مو را به روشن ترین درجه خود می برد. از آنجایی که این تغییر رنگ باعث آسیب های جدی به مو می گردد باید از محصولات مراقبتی و باکیفیت استفاده نمود. برای آشنایی با دکلره مو در این مطلب با ما همراه باشید.

دکلره مو چیست؟

 

دکلره مو چیست؟

نام دیگر دکلره مو بلیچینگ است که در طی آن رنگدانه های مو، رنگ طبیعی خود را از دست می دهند به همین دلیل است که می توان بر روی آن ها هر رنگی را پیاده سازی کرد. در واقع با دکلره کردن مو می توان رنگ مو را از بین برد وهر گونه رنگ روشن یا فانتزی را روی مو پیاده سازی کرد. اگر فردی دارای موی تیره باشد و مایل به رنگ کردن موی خود باشد اول باید موهایش را دکلره کند تا رنگ موهایش خارج شود که به این عمل دکلره می گویند. دکلره کردن مو برای روشن کردن رنگ مو و برای زمانی که رنگی بیش از سه درجه روشن تر از مو طبیعی باشد انجام می گیرد.

بی رنگ کردن مو معمولا با اکسید کردن ملانین یا رنگدانه های مو انجام می گیرد. بسیاری از دکلره های مو از دو بطری تشکیل می شوند که برای استفاده باید با هم ترکیب شوند. یک بطری ماده قلیایی و بطری دیگر محلول آبی هیدروژن پراکساید دارد. دکلره های قوی تر ماده تقویت کننده که آمونیوم و پرسولفات های دیگر هستند و برخی انواع دیگر که حاوی پیروسولفیت سودا هستند که به مخلوط قلیایی اضافه می گردد.

چگونه پودر دکلره موها را بی رنگ و روشن می کند؟

 

چگونه پودر دکلره موها را بی رنگ و روشن می کند؟

برای اینکه موها، رنگ های خیلی روشن مانند بلوند پلاتینه، بلوند روشن یا سایر رنگ های فانتزی بگیرند نیاز است ابتدا مو را به پایه خیلی روشن یا همان پایه دکلره 10 رساند. با این کار می توان پیگمنت های تیره مو را از بین برد و مو را سفید کرد تا رنگ روشن به خوبی روی موها بنشیند. البته انجام این کار به راحتی نیست و در صورتی که درست انجام نشود صدمات جبران ناپذیری مانند سوختگی موها را به دنبال دارد.

انواع پودرهای دکلره

پودر دکلره سفید: این نوع پودرها برای موهای حساس، نازک و شکننده استفاده می شوند و دارای عملکرد ضعیفی می باشند.

پودر دکلره آبی: این پودر برای دکلره کردن موهای طبیعی و سالم استفاده می شوند که قوی تر از پودر دکلره سفید هستند.

در کل به این صورت است که برای دکلره کردن موهای تیره از پودر بیرنگ کننده آبی و برای روشن کردن موهای روشن از پودر بیرنگ کنننده سفید استفاده می گردد. دقت کنید که برای جلوگیری از پوسیدگی و سوختگی مو در هنگام دکلره کردن باید موها به طور مداوم کنترل شوند و مقاومتشان بررسی شود. اگر مو را بررسی کردید و کش آمد باید بلافاصله شسته شود.

چگونه موها را دکلره کنیم که نسوزد؟

 

چگونه موها را دکلره کنیم که نسوزد؟

برای اینکه موها به سلامت به پایه برسند و از سوختگی آن ها پیشگیری کنیم باید صبور باشیم. برای این منظور نباید از اکسیدان 12 درصد در ابتدای کار استفاده کرد تا روند کار را تسریع بخشید زیرا باعث خشک کردن مایع کورتکس  مو و آسیب رساندن به آن خواهد شد؛ به همین دلیل بهتر است از اکسیدان با ولوم پایین تر استفاده کرد. به همین دلیل اگر قصد داریم موی نازک و نرم را دکلره کنیم می توانیم از اکسیدان 6 درصد و پودر دکلره سفید برای این کار استفاده کنیم. بعد از اینکه موها به پایه 7 که همان رنگ زرد است رسیدند از اکسیدان آنتی قرمز به همراه پودر دکلره باید استفاده نمود.

چگونه از موهای دکلره شده مراقبت کنیم؟

رنگ موی بیشتر ایرانی ها تیره است و برای استفاده از رنگ های روشنی مانند موهای بلوند روشن و زیتونی-دودی باید حتما موها دکلره شوند و سپس از رنگ موی مورد نظر استفاده کنیم. حال اگر قصد چنین کاری را داریم باید موارد زیر را رعایت کینم:

  • بعد از اینکه موها دکلره شدند نباید استفاده از نرم کننده را فراموش کرد زیرا باعث لطافت مو و آسانی شانه کردن مو می گردد.
  • بیش از یک بار در ماه نباید مو را دکلره کرد چون تعداد دفعات زیاد دکلره کردن باعث خشک و شکننده شدن و رسیدن آسیب جدی به مو می گردد.
  • اگر نیاز به خشک کردن مو با سشوار است، باید از حرارت ملایم سشوار استفاده کرد تا موها آسیب نبینند. علاوه بر این از اتوی داغ نیز باید کمتر استفاده شود زیرا بالا بودن حرارت باعث شکنندگی و خرد شدن و حتی ریزش موی سر می شوند.

عوارض دکلره کردن مو چیست؟

 

عوارض دکلره کردن مو چیست؟

دکلره کردن مو علاوه بر اینکه باعث درد و التهاب پوست سر می شود مشکلات دیگری را نیز به همراه دارد. برای مثال دکلره کردن مو باعث شکننده شدن موها و خشک شدن ساقه مو گردد که برای حفظ سلامت آن ها باید مراقبت های بیشتری را انجام داد. روش های زیادی برای نرم کردن  مو وجود دارد اما این تنها برای ظاهر مو می باشد و در طولانی مدت تاثیر آنچنانی ندارد.

دکلره کردن مو باعث وز شدن، شکننده شدن و چند شاخه شدن یا موخوره شده  و در بسیاری از موارد برای ترمیم مو باید قسمت دکلره شده مو را کوتاه کرد. علاوه بر این آسیب هایی که دکلره به مو وارد می کند باعث می شود که سشوار کردن و اتو مو نیز موها را خشک تر کند و با سرعت بیشتری به از بین رفتن مو کمک کند.

به جز دکلره کردن کل مو، رنگ کردن ریشه مو نیز نباید فراموش شود. زیرا بعد از شش تا هشت هفته معمولا ریشه مو به رنگ اصلی خود در می آید و برای از بین بردن این دو رنگی باید ریشه مو را رنگ کرد. اما این کار نیز زمان بر است و رنگ کردن ریشه مو نیاز به تخصص ویژه دارد که نباید توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود زیرا ممکن است کف سر بسوزد.

منابع مورد استفاده

https://elanza.com/mag//

https://www.beytoote.com/

https://darr.ir//

https://hosnani.com/

https://deterland.com//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *