سلامت بدن

چربی سوزی چیست ؟ معرفی بهترین چربی سوزها

چربی سوزی چیست و بهترین روش چربی سوزی برای سنین ۲۰ تا ۶۰ سال چه روشی است؟  بهترین  مکمل‌هایی که به چربی سوزی کمک می‌کنند کدامند؟

در این مقاله قصد داریم ‌هایی که منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند را به شما معرفی کنیم تا به کمک آنها به این موضوع پی ببرید که چربی سوزی کار بسیار سختی نیست و برای افزایش میزان حجم متابولیسم بدنتان کافیست یک بار با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با نکات جالب و مهم افزایش چربی سوزی و همچنین افزایش متابولیسم بدن آشنا شوید و بتوانید از آنها در زندگی روزمره خود استفاده کنید. 

آن چیزی که به آن چربی می‌گوییم یعنی سلول‌هایی که چربی را تشکیل می‌دهند بر روی پوست ران و یا شکم و یا باسن شما وجود دارد. اگر می‌خواهید از شر این سلول‌های چربی که ممکن است بعضاً برای شما ناخوشایند نیز باشند راحت شوید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چربی سوزی

چه روش‌های چربی سوزی مناسب‌تر و بهتر می‌باشند و چگونه باید از آنها استفاده کنیم؟

برخی‌ها فریب تبلیغات برخی مکمل‌ها  را می‌خورند باید آگاه باشید که روش‌های بسیار ساده‌تر و ارزان‌تری نسبت به استفاده از مکمل‌ها برای چربی‌سوزی وجود دارد و شما با توصیه پزشک و یا استفاده از یک متخصص تغذیه   با تجربه می‌توانید چربی سوزی را در برنامه روزانه خود به میزان کافی تنظیم کنید. 

  در ادامه این مقاله می‌خواهیم به تعدادی از روش‌ها و نکات موثر در افزایش چربی سوزی بدن اشاره کنیم پس با ما همراه باشید.

اولین روش که به ذهن بسیاری از متخصصین برای افزایش چربی سوزی می‌رسد این است که اگر می‌خواهید لاغر شوید و چربی‌های اضافه‌ای که شما را آزار می‌دهد به راحتی از دست دهید باید ورزش را در سرلوحه برنامه زندگی خود قرار داده و از رژیم‌هایی که حاوی کالری کم می‌باشند استفاده کنید.

همچنین اگر بخواهیم مواد غذایی چربی سوز را  نام ببریم انواع غلات یا کره بادام زمینی و یا محصولات لبنی که دارای چربی کم می‌باشند را   می‌توان نام برد.  اگر در برنامه رژیم غذایی روزانه خود  استفاده از این مواد غذایی چربی سوز را  قرار دهید یکی دیگر از جنبه‌های مهم در افزایش چربی سوزی    را عمل کرده‌اید. 

توصیه می‌کنیم اگر به دنبال یک راهکار مناسب و سریع برای کاهش چربی‌های خود و یا اصطلاحا چربی سوزی هستید استفاده از مربیان ورزشی مناسب و استفاده از یک برنامه تغذیه رژیمی روزانه تحت نظر یک پزشک متخصص تغذیه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

 علاوه بر آنچه گفته شد   توجه به یک نکته ضروری به نظر می‌رسد و آن این است که اگر تصور می‌کنید که به منظور کاهش چربی‌های موجود در بدن خود باید چربی‌های موجود در رژیم غذایی روزانه خود را حذف کنید سخت در اشتباه هستید. در حقیقت چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که اگر در برنامه  غذایی روزانه شما چربی‌های سالم به وفور موجود باشد آنگاه شما احساس سیری در طولانی مدت خواهید داشت که این احساس سیری به کاهش وزن شما در نهایت منجر خواهد شد. از چربی‌های سالم که می‌توان به آن اشاره کنیم می‌توان به روغن زیتون و روغن نارگیل اشاره کرد.

 ی دیگر شما با مصرف فیبر بیشتر که یک ماده سودمند غذایی می‌باشد و در مغزها و دانه‌های مختلف به صورت سرشار وجود دارد می‌توانید به منظور کاهش چربی بهره بگیرید چرا که همچنان همانند مورد قبل  احساس سیری در طولانی مدت خواهید داشت و این سبب می‌شود که به خواسته خود   سریع‌تر دست پیدا کنید و با کاهش چربی روبرو شوید. 

اگر برای تکمیل شدن این قسمت بخواهیم به یک مورد دیگر اشاره بکنیم باید  استفاده از نوشیدنی‌هایی که سبب افزایش متابولیسم و به تبع آن کاهش چربی می‌شود را در ادامه  با دقت بررسی کنیم.

یکی از  نوشیدنی‌های بسیار مهم که سبب احساس سیری بیشتری در شما خواهد شد مصرف آب است.   در حقیقت نوشیدن آب سبب می‌شود که یک تعادل مناسب در سوخت و ساز بدن شما حاصل شده و احساس گرسنگی  برای شما بسیار کمتر پیش خواهد آمد.

  از طرف دیگر می‌توانیم به یک نوشیدنی دیگر که به شما کمک می‌کند تا سوخت و ساز بدن شما افزایش یابد و کاهش چربی بیشتری داشته باشید  اشاره کنیم که آن قهوه خواهد بود. اگرچه دقت کنید که در منابع مختلف مصرف قهوه را در میزان و سطح کم به منظور افزایش سوخت و ساز بدن اشاره می‌کنند بنابراین به عنوان یک گزینه اصلی به منظور کاهش وزن و یا چربی سوزی نباید بر روی آن حساب کرد. دلیل اینکه عموماً برای تسریع در چربی سوزی استفاده از قهوه تلخ و نه قهوه با شکر و خامه‌ای که به آن اضافه شده است را مورد استفاده قرار می‌دهند   این است که قهوه حاوی کافئین بوده و سبب می‌شود که سیستم اعصاب مرکزی بدن شما تحریک شده و به افزایش چربی کمک کند.  باید طبق نتایج و تحقیقات پزشکی قهوه می‌تواند تا حدود بین ۲ تا ۱۰ درصد چربی سوزی را تسریع کرده و نرخ متابولیسم بدن شما را افزایش دهد.

چربی سوزی

جالب است که بدانید علاوه بر مایعات و آنچه که در بخش‌های قبلی این مقاله گفته شد ادویه‌ها نیز تاثیر جالبی در افزایش متابولیسم و چربی سوزی بدن دارند. 

اگر می‌خواهید تناسب اندام خوبی داشته باشید استفاده از  سیاه دانه سبب می‌شود که چربی سوزی بهتری داشته باشید و به فرم ایده‌آل خود برسید.  در حقیقت سیاه دانه یکی از ادویه‌های مناسب برای افزایش متابولیسم بدن است که شما می‌توانید آن را در وعده صبحانه و یا وعده‌های عصرگاهی مصرف کنید. باید دقت کنید که استفاده از هرگونه مکمل و یا داروی گیاهی حتماً می‌بایست با متخصص طب گیاهی و یا متخصصین تغذیه هماهنگ شود و از مصرف خودسرانه این محصولات جدا خودداری کنید.

ادویه پرطرفدار دیگری که گاهی برای نگهداشت وزن شما افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن مورد استفاده بسیاری از افراد به عنوان یک راه حل ساده برای چربی سوزی می‌باشد دارچین می‌باشد.  در حقیقت دارچین با افزایش گرما و کالری سوزی بدن یک راه حل مناسب برای کاهش وزن است.  خواص بسیار زیاد دیگری در دارچین وجود دارد همانند شادی آوری و آرامبخشی و یا تنظیم قند خون که  در فرم‌ها  و صورت‌های مختلف قابل مصرف و تهیه است و یکی از فرم‌های در دسترس آن دمنوش است که شما می‌توانید از آن بهره بگیرید. 

از دیگر ادویه‌هایی که می‌توان از آنها برای افزایش متابولیسم بدن استفاده کرد می‌توان به هل و پودر سیر و تخم شنبلیله و یا فلفل اشاره کرد که برای مصرف هر یک از آنها می‌توانید به اینترنت مراجعه کنید و یا از پزشکان متخصص کمک بگیرید.

در بخش پایانی این مقاله می‌خواهیم به تعدادی مکمل و قرص که به منظور افزایش چربی سوزی بدن و همچنین عضله سازی و تقویت عضلات که بر حسب گزارش مصرف کنندگان دارای رتبه خوبی می‌باشد اشاره کنیم بنابراین اگر پس از مشورت با پزشک متخصص و یا مربیان بدنسازی نیاز است از این گونه مکمل‌ها استفاده کنید می‌توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مکمل cla  یا سی ال آ یا اسید چرب ۱۸ اتمی یکی از مکمل‌های مطرح و مجاز و سالم در میان ورزشکاران و بدنسازان مختلف است. بیشتر کمپانی‌هایی که تولید سی‌ال‌ای و موارد مشابه را انجام می‌دهند معمولاً  دوز های ۱۰۰۰ و یا ۱۵۰۰ و یا ۸۰۰ میلی‌گرمی از سی‌ال‌ای را در هر قرص و یا کپسول تولید می‌کنند. 

از مکمل‌های دیگر موجود در بازار می‌توان به مکمل cla  برند کارن اشاره کرد   که حاوی ۱۶۰۰ میلی‌گرم سی‌ال‌ای می‌باشد. همچنین می‌توان به cla تونالین که حاوی هزار میلی‌گرم سی‌ال‌ای بوده و به صورت سافت ژل عرضه شده است و مربوط به شرکت نوریا درمان نیز می‌باشد اشاره کرد. محصول آخری که در اینجا می‌خواهیم به آن اشاره کنیم سی‌ال‌ای ۱۰۰۰ میلی‌گرم  شرکت ایساتیس داروپارس می‌باشد که معروف به سی‌ال‌ای ژن استار بوده علاوه بر عملکرد ترکیبات قبلی به حفظ سیستم قلبی و عروقی نیز کمک می‌کند. 

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که اگر در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می‌برید قبل از مصرف این مکمل‌ها حتماً با پزشک خود مشورت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *