سلامت بدن

قطره آهن لیپوزوفر

قطره آهن لیپوزوفر

نوزادی که در شکم مادر می باشد از آهن بدن مادر تغذیه می کند و هنگامی که به دنیا بیاید مقداری آهن در بدن خود ذخیره شده دارد که در 4 تا 6 ماهگی به پایان می رسد. بنابراین در صورت نرسیدن آهن به بدن، دچار کم خونی و عوارض آن می گردد. قطره آهن باعث رفع این کمبود می شود. در این مطلب به معرفی نوعی قطره آهن به نام irofix می پردازیم.

قطره آهن irofix چیست

قطره آهن irofix چیست

A;G 1. قطره آهن irofix چیست

قطره آهن irofix حاوی آهن لیپوزومال می باشد که دارای طعمی مطلوب و قدرت جذب بالا می باشد و دندان ها را سیاه نمی کند و برای جبران کمبود  آهن در کودکان کمک موثری می نماید. این قطره دارای آهن میکرو کپسوله است که از طعم نامطلوب فلز جلوگیری می نماید. قطره آیروفیکس دارای هضم آسان می باشد و از لکه دار شدن دندان های کودکان جلوگیری می نمایند. این محصول حاوی مقدار بیشتری آهن نسبت به منابع طبیعی آهن است و به دلیل اینکه دارای سیستم میکرو کپسوله می باشد با مواد غذایی تعامل ندارد.

در نتیجه مواد غذایی حساسی مانند ویتامین ها و اسیدهای چرب اشباع نشده در برابر ظرفیت اکسیداتیو آهن حفظ می گردند. مصرف آهن برای افرادی که دارای کم خونی هستند توصیه می گردد، زیرا آهن برای بدن ضروری می باشد و به نگهداری و شکل گیری گلبول های قرمز و هموگلوبین کمک می نماید. به این صورت انتقال اکسیژن  از ریه ها و عضلات و اندام های دیگر به شکل بهتری انجام می گیرد.

اثرات درمانی و فارماکولوژی قطره آهن لیپوزوفر

در نوزادان و کودکان تا سن 3 سالگی فقر آهن در کشورهای در حال توسعه شیوع زیادی دارد. در این سن برای رشد و تکامل مغز و تولید گلبول های قرمز به آهن نیاز حیاتی وجود دارد. در صورت وجود فقر آهن در طولانی مدت ممکن است باعث مشکلاتی در تکامل ذهنی، رفتاری، عصبی، حافظه و شناختی کودکان می گردد. یون آهن در این مکمل درون لایه فسفولیپید و استرهای سوکروز اسیدهای چرب قرار گرفته است و این لیپوزوم ها که حاوی آهن هستند به راحتی در روده جذب می گردند. به دلیل جذب این آهن که درون ساختار لیپوزومی قرار دارد، جذب و فراهمی زیستی آن نیز بهبود یافته است و به علت اینکه مولکول های آهن با دستگاه گوارش دارای تماس مستقیم نیست، عوارض گوارشی، طعم بد و سیاه کردن دندان را در پی ندارد.

قطره آهن لیپوزوفر ساخت کجاست

قطره آهن لیپوزوفر ساخت کجاست

شکل 2. قطره آهن لیپوزوفر

قطره آهن لیپوزوفر یک محصول خارجی نیست بلکه تولید شده در شرکت بنیاد سلامت کسری می باشد. اما با این حال دارای کیفیت بالایی می باشد زیرا مناسب با نیازهای جسمی کودک ایرانی ساخته شده است و استفاده از آن سلامتی را به کودک هدیه می دهد.

قطره آهن خارجی لیپوزوفر

قطره آهن لیپوزوفر ساخته کشور بنیان سلامت کسری می باشد و یک محصول ایرانی می باشد اما دارای ویژگی های نمونه های خارجی می باشد و با آن ها برابری می کند.

ویژگی های قطره خوراکی آهن لیپوزوفر

  • جذب آهن بیشتر در مقایسه با آهن خوراکی
  • فاقد عوارض جانبی گوارشی
  • مکمل برای تامین نیاز روزانه کودکان و نوزادان
  • فاقد الکل، گلوتن و رنگ مصنوعی
  • فاقد طعم فلزی

جدول ترکیبات قطره خوراکی آهن لیپوزوفر

 

ترکیبات مقدار در هر وعده روزانه درصد نیاز مصرف روزانه
آهن لیپوزومی 7 میلی گرم 100%
ویتامین D3 2.5 میکروگرم 25%

مقدار مصرف قطره لیپوزوفر

نوزادان شیرخوار 6 ماه تا 1 سال: 1 بار 1 میلی لیتر در روز

کودکان 1  تا 3 سال: 1 بار 1/5 میلی لیتر در روز

قبل از مصرف قطره را به خوبی تکان دهید.

مزایای قطره آهن لیپوزوم فر

  1. کمک به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن در کودکان
  2. دارای ویتامین D
  3. بدون ایجاد لکه روی دندان
  4. بدون طعم فلز

عوارض قطره آهن لیپوزوفر

در صورت مصرف این دارو ممکن است دچار تحریکات گوارشی شوید، در این صورت با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

قطره آهن لیپوزوفر به دلیل اینکه یون های آهن موجود در آن در ساختار لیپوزومی قرار دارند، در تماس مستقیم با مخاط گوارشی قرار نمی گیرند به همین دلیل عوارض جانبی معمول گوارشی را ندارد ولی مصرف طولانی مدت آهن با دوز بالا می تواند منجر به مسمومیت با آهن شود.

قطره آهن لیپوزوفر دندان را سیاه می کند؟

قطره آهن لیپوزوفر دندان را سیاه میکند

شکل 3. قطره آهن لیپوزوفر

این فرآورده حاوی آهن لیپوزومال می باشد که دارای طعم مطلوب و قدرت جذب بالا می باشد و دندان ها را سیاه نمی کند

تداخل دارویی

اگر قطره آهن با غذا مصرف گردد ممکن است جذب آهن حداقل به میزان 50 درصد کاهش یابد.

برخی داروها به همراه آهن نباید استفاده گردد. مواردی مانند آنزیم های گوارشی، آنتاگونیست های H2، نمک های کلسیم، آنتی اسیدها و تتراسیکلین روی جذب نمک های آهن تاثیر می گذارند.

شرایط نگهداری

بعد از باز کردن درب این محصول، آن را در یخچال نگهداری نمایید و طی حداکثر 30 روز آن را مصرف نمایید.

این محصول باید در جای خشک و خنک، به دور از نور و گرما نگهداری شود.

قیمت قطره آهن لیپوزوفر

قطره آهن لیپوزوفر نسبت به قطره های لیپوزومال و نمونه ای خارجی که همین ویژگی ها را دارند دارای قیمت به صرفه تری می باشد. می توانید با کیفیت ترین قطره های آهن را از سایت دواسنتر با بهترین قیمت تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *